Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ. ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΕΤΙΑΣ 2017 - 18 ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ!






ΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ XAΡΙΛΑΟΣ (ΧΑΡΗΣ) κινητό: 6937032925 και e-mail: xkousini@gmail.com

ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ

ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ και ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΡΙΦ.ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ

ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ κινητό: 6937271637 και e-mail: gdemeragon08@gmail.com

ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν.ΕΒΡΟΥ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ http://agonsysp.blogspot.gr



ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ Δ.Σ. Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΕΤΙΑΣ 2017 - 18

ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ


ΚΟΥΣΙΝΙΔΗ ΧΑΡΗ – ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗ ΓΙΩΡΓΟΥ



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,



Ως αιρετοί εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΒΡΟΥ, απευθυνόμενοι προς τους συναδέλφους όλων των σχολείων αλλά και στις δύο ΕΛΜΕ του νομού μας, θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση να απολογηθούμε για τη δράση μας στο ΠΥΣΔΕ, όπως σύμφωνα με τις θέσεις του εκπαιδευτικού μας κινήματος πρέπει να γίνεται από όλους τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου, αλλά και να καταθέσουμε τις απόψεις μας για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων.

Κατ’ αρχάς, αισθανόμαστε την ανάγκη να σας ευχαριστήσουμε για την εμπιστοσύνη που δείξατε και δείχνετε στη συνδικαλιστική μας κίνηση. Η απόφαση που πήραμε, για την αυτόνομη κάθοδο των Παρεμβάσεων στο ΠΥΣΔΕ Έβρου αλλά και η συνεργασία με καθαρά αντιμνημονιακές και αντισυστημικές συνιστώσες του εκπαιδευτικού κινήματος στο ΑΠΥΣΔΕ, τέθηκε στην κρίση σας και δικαιώθηκε. Η εμπιστοσύνη σας αυτή μας δεσμεύει ηθικά και πολιτικά να δικαιώσουμε τις προσδοκίες σας, υλοποιώντας όλες τις δημοσίως διακηρυγμένες δεσμεύσεις μας και ν’ αγωνιζόμαστε νυχθημερόν για την προώθηση των δίκαιων και διαχρονικών θέσεων του κλάδου μας.



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,



Το τοπίο στην Δημόσια Εκπαίδευση παραμένει γκρίζο και προβληματικό. Διάγουμε δυστυχώς τον ένατο μνημονιακό χρόνο και η Παιδεία γίνεται ο βασικότερος αποδέκτης μιας λυσσαλέας επίθεσης από πλευράς των δανειστών και τοκογλύφων εποπτών μας και των εγχώριων υποστηρικτών τους ( Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καθώς και όλο το συστημικό πολιτικό προσωπικό ) για την επιβολή των βάρβαρων, αντιλαϊκών και νεοφιλελεύθερων επιλογών τους

Υπενθυμίζουμε ότι από το 2010 έως και σήμερα εφαρμόζονται με μνημονιακή ακρίβεια ( και ενίοτε με υπηρεσιακό … φανατισμό ), οι εξής «απορρυθμίσεις»:



α) Σταμάτησαν οι μόνιμοι διορισμοί εκπ/κών με αποτέλεσμα κάθε Σεπτέμβρη τα κενά στα σχολεία να είναι χιλιάδες και 25.000 συνάδελφοί μας να βρίσκονται όλα αυτά τα χρόνια σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας. Το δεδομένο αυτό είναι η κύρια αιτία της ελαχιστοποίησης του αριθμού των μεταθέσεων.

β) Καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν χιλιάδες σχ. μονάδες, τμήματα και υποστηρικτικές δομές.

γ) Αυξήθηκε το διδακτικό μας ωράριο με συνέπεια την εμφάνιση μεγάλου αριθμού «πλεονασμάτων» σε αρκετές ειδικότητες.

δ) Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα εκτινάχθηκε στους 27 συν 10%. Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ότι: o αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20 για τα τμήματα των Γυμνασίων και των Λυκείων, τους 15 στις κατευθύνσεις και τους 10 για τα εργαστήρια.

ε) Καταργήθηκε η ΠΔΣ και ξεκινάει με καθυστέρηση κάθε σχ. έτος η ενισχυτική διδασκαλία.

στ) Τροποποιήθηκαν πάμπολλες φορές τα ωρολόγια προγράμματα όλων των τύπων των Σχολείων, μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας και καταργήθηκε ταυτόχρονα το 3ωρο των υπευθύνων εργαστηρίων (ο περίφημος <<κόφτης>> Φίλη).

ζ) Μειώθηκαν τα τμήματα, οι ειδικότητες και οι τομείς στην ΤΕΕ.

η) Αυστηροποιήθηκαν οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και των κατευθύνσεων και των Ο.Π. στα ΓΕΛ.

θ) Εφαρμόστηκε η εγκύκλιος για τις ηλεκτρ. εγγραφές στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ με συνακόλουθη περαιτέρω μείωση τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων, ειδικοτήτων, τμημάτων κατευθύνσεων και Ο.Π.

ια) Εκδόθηκαν εγκύκλιοι για τον περιορισμό της λειτουργίας των ξενόγλωσσων τμημάτων και τον περιορισμό της ελεύθερης επιλογής 2ης ξένης γλώσσας στους μαθητές.

ιβ) Άλλαξαν τα κριτήρια για τη στελέχωση των σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).

ιγ) Αυστηροποιήθηκαν τα κριτήρια μείωσης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

ιδ) Συνεχώς αλλάζουν οι αναθέσεις μαθημάτων ( Γ ανάθεση και ανάθεση εκτός πλαισίου ).

ιε) Ενοποιήθηκαν ειδικότητες.

ιστ) Καταργήθηκε η Δ΄ τάξη στα Εσπ. ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

ιζ) Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς, έδωσαν τη χαριστική βολή με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.

Όλα τα παραπάνω δημιούργησαν κι εξακολουθούν να δημιουργούν «δεξαμενές» τεχνητών πλεονασμάτων, υποχρεωτικές μετακινήσεις, υπεραριθμίες.



Κατά τη διετία 2017 – 18, η λειτουργία του Δημοσίου Σχολείου υπονομεύτηκε από την υποχρηματοδότηση, τους μηδενικούς διορισμούς και τα πολυάριθμα κενά, τόσο στη Γενική (ειδικά στα ΕΠΑΛ) όσο και στην Ειδική Αγωγή. Παρέμειναν σε ισχύ οι υπερεξουσίες των Περιφ. Δ/ντών Εκπ/σεως και Δ/ντών Δ.Ε., επανήλθε η "αμαρτωλή" συνέντευξη στην επιλογή Διευθυντών, παρέμεινε η ρύθμιση για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου (μάλιστα διακινούνται σενάρια για επιπλέον αύξηση), παγιώθηκε η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, διευρύνθηκε η πρακτική των υποχρεωτικών υπερωριών και έγινε καθεστώς η μετακίνηση σε πολλά σχολεία (σε 3, 4 ακόμη και 5 σχολεία). Συνεχίζεται η εγκατάλειψη των υποστηρικτικών δομών ( ΠΔΣ, βιβλιοθήκες κλπ. ) και απολύονται κάθε Ιούνιο χιλιάδες αναπληρωτές που εδώ και χρόνια υπηρετούν την Εκπαίδευση σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Παραμένει επίσης σε ισχύ ακόμη και σήμερα, ο πρώτος μνημονιακός νόμος Διαμαντοπούλου (ν. 3848/10) που ψηφίστηκε πριν ακόμη επιβληθούν τα μνημόνια και χαρακτηρίστηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα ως «τρομονόμος» της εκπαίδευσης. Ο νόμος αυτός στοιχειώνει τις ζωές μας και υποθηκεύει το εργασιακό μας μέλλον!



Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ πλήρως υποταγμένη στους βάρβαρους θεσμούς της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ ( με την περίφημη «εργαλειοθήκη» ) και με το πρόσχημα των μνημονιακών δεσμεύσεών της, επιχειρεί στο χώρο της Εκπαίδευσης μια αντιδραστική τομή επισείοντας την απειλή των «μεταρρυθμίσεων» Γαβρόγλου - Λιάκου. Πρόκειται για ολική επαναφορά των αντιδραστικών πακέτων ΠΑΣΟΚ - Διαμαντοπούλου και ΝΔ - Αρβανιτόπουλου: διοικητική - οικονομική «αυτονομία» σχολικής μονάδας, «αξιολόγηση - αυτοαξιολόγηση», ελαστικοποίηση ωραρίου, Τράπεζα θεμάτων, συνεχείς εξετάσεις, νέες συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων, ταξικό και χωρίς ουσιαστική Παιδεία «Νέο Λύκειο» ( με κατάργηση της Γ Λυκείου και τη μετατροπή της σε προπαρασκευαστικό έτος ) για λίγους, τηλεεκπαίδευση, (;). Ό,τι δηλαδή κατάφερε να καταργήσει ή να αδρανοποιήσει με τους αγώνες του το εκπαιδευτικό κίνημα, επιχειρείται ύπουλα να εισαχθεί εκ νέου στην Εκπαίδευση από την « πίσω πόρτα ».



Όσον αφορά ειδικά τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό η διαχρονική προσπάθεια του Υπουργείου ( παρά τις Κυβερνητικές εναλλαγές των τελευταίων ετών και τις αλλαγές προσώπων …και επιγραφών) να περιθωριοποιήσει το θεσμό. Έτσι με μια σειρά νόμων, εγκυκλίων και αποφάσεων επιχειρείται, να αφαιρεθούν οι αρμοδιότητές τους και να λειτουργήσουν ως απλοί ιμάντες διεκπεραιώσεως προειλημμένων αποφάσεων. Ενδεικτικό της προσπάθειας αυτής ήταν η λειτουργία των Υ.Σ. του φετινού Σεπτεμβρίου, μετά από συγκεκριμένες αποφάσεις - εντολές του Υπουργείου, για το χρόνο και την ακριβή θεματολογία τους (όπως ακριβώς επιχειρήθηκε και πέρυσι). Βέβαια όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, τα περιθώρια παρέμβασης και ανατροπής αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων εντός του ΠΥΣΔΕ, από τη φύση του θεσμού, είναι περιορισμένα έως ανύπαρκτα.

Παρ’ όλα αυτά αγωνιστήκαμε όλο αυτό το διάστημα για την κατοχύρωση της διαφάνειας και για την υπεράσπιση των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών με κάθε τρόπο.

Αντιταχθήκαμε σε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική μαζί με το σύνολο του κλάδου, στο πλευρό των ΔΣ των Α και Β ΕΛΜΕ υλοποιώντας και προωθώντας ΟΛΕΣ τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων. Θεωρούμε ότι μόνο η στενή συνεργασία των ΕΛΜΕ με αιρετούς που δεν είναι υποχείρια της διοίκησης και η συνεχής τους κινητοποίηση, μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων, μπορεί να αναχαιτίσει και να ανατρέψει τις προσπάθειες της διοίκησης για παρατυπίες και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις.

Θα προσπαθήσουμε να αναφερθούμε στα σημαντικότερα προβλήματα ή θέματα, που μας απασχόλησαν στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ από τις 23 Ιανουαρίου 2017 μέχρι και την τελευταία ( έως σήμερα ) συνεδρίαση του Υ.Σ. στις 02 Νοεμβρίου:

1.                       ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Ήταν και είναι βασικές μας δεσμεύσεις, και τις υλοποιήσαμε ήδη από την πρώτη μας συμμετοχή στο ΠΥΣΔΕ. Η επιμονή μας και η συνέπειά μας στα ζητήματα αυτά, ανάγκασε τη Δ.Δ.Ε. Έβρου να αναρτά τμήματα των αποφάσεων του ΠΥΣΔΕ στην ιστοσελίδα της και να δημοσιεύει στοιχεία χρήσιμα για τις υπηρεσιακές μεταβολές, με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα απ’ ότι στο παρελθόν. Παρ’ όλη αυτή την πρόοδο, δεν είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι από το βαθμό ανταπόκρισης της Δ.Δ.Ε στις αιτήσεις μας για παροχή υπηρεσιακών στοιχείων. Διεκδικούμε την πλήρη δημοσιοποίηση όλων των υπηρεσιακών στοιχείων ( όπως π.χ. τα λειτουργικά κενά για αποσπάσεις και αναπληρωτές ) πριν από κάθε υπηρεσιακή μεταβολή, από το Υ.Σ. κι όχι από μονοπρόσωπα όργανα. Συνεχίσαμε να ενημερώνουμε τους συναδέλφους σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο για τον υπολογισμό κενών, πλεονασμάτων, τις τοποθετήσεις, διαθέσεις, υπεραριθμίες, το «νέο» σχολείο, τις αναθέσεις μαθημάτων κλπ, όχι απλά παραθέτοντας τη νομοθεσία, αλλά και τις απόψεις μας στηριγμένες στις αποφάσεις του κλάδου και της ΟΛΜΕ. Κατορθώσαμε να αναβαθμίσουμε και να επισημοποιήσουμε την ενημέρωση αυτή, με τη λειτουργία του ιστοτόπου της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΒΡΟΥ, ( http://agonsysp.blogspot.gr. ), ο οποίος πριν ακόμη συμπληρωθεί εξαετία από την λειτουργία του, ξεπερνάει τις 865.000 επισκέψεις και έχει καθιερωθεί πανελληνίως ως ένα από τα πιο έγκυρα εκπαιδευτικά sites. Εκδώσαμε 62 ενημερωτικά για τις συνεδριάσεις ΠΥΣΔΕ, 20 ενημερωτικά για τις συνεδριάσεις του Διευρυμένου ΠΥΣΔΕ ( επιλογή στελεχών ) και 12 ενημερωτικά για τις συνεδριάσεις του κοινού ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ που εστάλησαν σε όλα τα σχολεία του νομού, καθώς και σε όσους συναδέλφους μας έχουν κοινοποιήσει την ηλ. τους δ/νση.

2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΠΙΝΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ

α) Στο ζήτημα αυτό αντιμετωπίζουμε πλέον μια παγιωμένη τακτική εκ μέρους των υπηρεσιών του Υπουργείου, μιά μεγάλη καθυστέρηση δηλαδή των σχετικών υπηρεσιακών διαδικασιών. Θυμίζουμε ότι η διαδικασία έγκρισης των πινάκων αυτών ξεκίνησε το 2013 στις 29/05, το 2014 στις 30/06(!), το 2015 στις 28/05, το 2016 στις 21/06 το 2017 στις 24/04 μετά από την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου από το Υπουργείο. Μόνο για τη φετινή χρονιά οι εγκύκλιοι εκδόθηκαν εντός χρονικού πλαισίου ( την τελευταία ημέρα που ορίζει η νομοθεσία, δηλ. στις 15/02 ). Εξ αιτίας της καταστάσεως αυτής, οι αντίστοιχες υπηρεσιακές μεταβολές καθυστερούν ( μεταθέσεις, τοποθετήσεις, αποσπάσεις, προσλήψεις αναπληρωτών), ταλαιπωρούνται οι εκπ/κοί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, δε γνωρίζουν αρκετοί που πρέπει να παρουσιαστούν κατά την 1η Σεπτεμβρίου και τελικά τα Σχολεία (λόγω και της μη καλύψεως των λειτουργικών κενών) ξεκινάν την κανονική τους λειτουργία πολύ αργότερα από τις 11 Σεπτεμβρίου, παρά τις συνηθισμένες υπουργικές διαβεβαιώσεις. Κάθε χρόνο ζητάμε την ολοκλήρωση των παραπάνω διαδικασιών στις 30 Ιουνίου, αλλά οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου μάλλον « …περί άλλων τυρβάζουν… ». Σημειώνεται ότι το 2017 επιχειρήθηκε από πλευράς Υπουργείου να διενεργηθεί η σχετική διαδικασία κατά τις διακοπές του Πάσχα, με κλειστά τα Σχολεία. Άμεσα υπήρξε αντίδραση απ’ όλο τον εκπ/κό κόσμο, τους αιρετούς και όλες τις ΕΛΜΕ. Δεν είναι δυνατόν η διαδικασία αυτή να γίνεται εν κρυπτώ και με κλειστά Σχολεία. Οι αιρετοί του Έβρου ( όπως και σε όλη την εκπαιδευτική μας Περιφέρεια ) αρνηθήκαμε με δημόσια ανακοίνωσή μας να παραστούμε στις σχετικές συνεδριάσεις που ορίστηκαν στις 12 και 21/04, οι οποίες τελικά δεν έγιναν διότι απουσίασαν και οι συνάδελφοι - μη αιρετά μέλη του Συμβουλίου.

β) Επί της ουσίας, όταν κληθήκαμε να συζητήσουμε το παραπάνω θέμα στο ΠΥΣΔΕ στις 24/04/17, καταθέσαμε γραπτώς την εναντίωσή μας στην τακτική των καθυστερήσεων του Υπουργείου και όσον αφορά το θέμα των κενών –πλεονασμάτων δηλώσαμε τα εξής: « Η σύνταξη των πινάκων με τα κενά και τα πλεονάσματα δεν είναι μια «αθώα» διαδικασία, αλλά σχετίζεται άμεσα με την εφαρμοζόμενη πολιτική στην εκπαίδευση. Ιδιαιτέρως από την « έναρξη της κρίσης », με ευθύνη των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου, μια σημαντική και απαραίτητη διοικητική διαδικασία όπως αυτή του υπολογισμού κενών - πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις, που γινόταν επί σειρά ετών, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, έχει φορτιστεί αρνητικά στη συνείδηση των συν. εκπ/κών, γιατί δεν υπηρετεί την ανάγκη της πραγματικής ( κατά το δυνατόν) αποτύπωσης της υπηρεσιακής κατάστασης των εκπ/κών, αλλά επιχειρείται μέσω αυτής να κατασκευαστεί μια εικονική και επικοινωνιακή πραγματικότητα στο χώρο της Εκπαίδευσης, ριζικά διαφορετικής από την υφισταμένη. Οι συνομιλητές του ΟΟΣΑ και της <<τρόικας>> επιδιώκουν την έκδοση όσο γίνεται λιγότερων κενών και όσο γίνεται περισσότερων πλεονασμάτων, για να τροφοδοτήσουν την «κινητικότητα», να κλείσουν Σχολεία και τμήματα, να μην προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς  και να περικόψουν ακόμα περισσότερο τις προσλήψεις αναπληρωτών…». Επίσης καταγγείλαμε το γεγονός ότι για πρώτη φορά δεν υπήρχε η στήλη «εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ», ως στοιχείο προσπάθειας απαξίωσης του ρόλου του ΠΥΣΔΕ και de facto αφαίρεσης ουσιαστικών αρμοδιοτήτων του. Στηλιτεύσαμε επίσης ην υποκρισία του Υπουργείου που από τη μία επειγόταν για « έγκαιρο προγραμματισμό των μεταθέσεων » και από την άλλη σχεδίαζε ελάχιστες μεταθέσεις! Τέλος καταψηφίσαμε τους πίνακες κενών - πλεονασμάτων. Τα ίδια πράξαμε και στη φετινή χρονιά 2018.

3. ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ

Η σχετική πρόβλεψη του νόμου (Π.Δ. 50/96, Π.Δ. 100/97, Ν. 1566/85) επιχειρείται κάθε φορά να ερμηνευθεί με απόλυτο τρόπο, με αποτέλεσμα την αθρόα έκδοση υπεραριθμιών. Με την ενημέρωση των συναδέλφων, τις κινητοποιήσεις και τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που οργανώθηκαν κατά καιρούς, επιβάλλαμε σε κάποιες περιπτώσεις τη θέση μας, ώστε να μην εκδίδεται υπεραριθμία αν δεν υπάρχει αντίστοιχη οργανική θέση για τοποθέτηση των συναδέλφων. Παρ’ ότι ο σημερινός Πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ δέχθηκε τη θέση μας αυτή κατά τη διαδικασία του 2014, έκτοτε δεν υπάρχει συμφωνία κατά τη σχετική διαδικασία. Έτσι: Α) κατά την συνεδρίαση της 10/05/17 δεν υπήρξε συναντίληψη για τον τρόπο εκδόσεως των υπεραριθμιών, σύμφωνα με την πάγια θέση μας και καταψηφίσαμε τον σχετικό πίνακα, εκτός των περιπτώσεων όπου υπήρχε αντίστοιχο οργανικό κενό για άρση της υπεραριθμίας. Δυστυχώς η ξεκάθαρη πρότασή μας δεν έτυχε υποστήριξης και  εκδόθηκαν με πλειοψηφία 4-1, 70 περιπτώσεις υπεραριθμίας. Κατά τη συνεδρίαση της 16/05, όταν έγινε ο χαρακτηρισμός ονομαστικά των υπεραρίθμων διαπιστώσαμε ότι υπήρξαν μόνο 10 αιτήσεις συναδέλφων για το χαρακτηρισμό τους. Τελικά οι 9 αιτήσεις συναδέλφων ικανοποιήθηκαν με τοποθέτηση σε οργανική θέση, κατά τη σχετική διαδικασία στη συνεδρίαση της 02/06. Όπως γίνεται κατανοητό στις 16/05 καταψηφίσαμε και τον πίνακα ονομαστικών υπεραριθμιών εκτός από τις 10 περιπτώσεις, αφού δεν υιοθετήθηκαν οι παρακάτω θέσεις μας:

α) Να μην χαρακτηριστούν ονομαστικά ως υπεράριθμοι όσοι εκπ/κοί δεν υποβάλουν αίτημα και είναι οι τελευταίοι τοποθετηθέντες στο Σχολείο τους.

β) Να μην χαρακτηριστεί ως ονομαστικά υπεράριθμος όποιος εκπ/κός δεν καταλάβει οργ. κενό σύμφωνα με την αίτησή του.



Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι οι συνάδελφοι υιοθετώντας τις θέσεις και τις προτάσεις μας, είναι πολύ επιφυλακτικοί για τη διαδικασία της υπεραριθμίας, διότι η έκδοση υπεραριθμίας όταν δεν υπάρχει αντίστοιχο οργανικό κενό για να γίνει η άρση της, είναι μια αχρείαστη υπηρεσιακή – διοικητική μεταβολή. Ελπίζουμε να μην καταστεί στο μέλλον και επικίνδυνη!

Όμως στο θέμα των υπεραριθμιών, όπως και σε αυτό των οργανικών κενών (παρακάτω), είχαμε και πρωτοφανή συνέχεια. Μετά από αίτηση τριών μελών του Συμβουλίου (μεταξύ αυτών και οι δύο αιρετοί) για ακύρωση οργανικής θέσης σε συνάδελφο ΠΕ09, επειδή δόθηκε με λανθασμένο τρόπο, η Περιφ. Δ/νση Εκπ/σεως Ανατ. Μακεδονίας – Θράκης διεξήγαγε έλεγχο στην σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ και με έγγραφό της ζήτησε εκ νέου απόφαση για το συγκεκριμένο ζήτημα. Η αναπομπή αποφάσεων του ΠΥΣΔΕ έγινε δύο φορές από την Περιφ. Δ/νση Εκπ/σεως Ανατ. Μακεδονίας – Θράκης. Κατά τη δεύτερη φορά στις 23/06 υιοθετήθηκαν οι υποδείξεις της ΠΔΕ ΑΜΘ, αλλά ερμηνεύθηκαν με τέτοιο τρόπο (κατά τη γνώμη μας λανθασμένα) ώστε αποφασίστηκε η επανεκκίνηση της διαδικασίας έκδοσης οργανικών κενών – υπεραριθμιών. Αντιδράσαμε στην πρωτοφανή αυτή απόφαση, χωρίς όμως να μπορέσουμε να την αλλάξουμε. Για το θέμα αυτό έγινε και παράσταση διαμαρτυρίας από τις Α & Β ΕΛΜΕ στις 26/06 στη ΔΔΕ Έβρου. Τελικά οι δύο αιρετοί με δημόσια δήλωσή μας και μετά από συνεννόηση με τις δύο ΕΛΜΕ του νομού, γνωστοποιήσαμε την πρόθεσή μας να μη νομιμοποιήσουμε με την παρουσία μας τις συνεδριάσεις στις οποίες θα συζητούνταν η επανάληψη των υπηρεσιακών διαδικασιών έκδοσης οργανικών κενών και υπεραριθμιών. Πράγματι απείχαμε και στις τρείς σχετικές συνεδριάσεις ( 28/06, 07/07, 12/07). Κατά τις συνεδριάσεις αυτές ο αριθμός των συναδέλφων που χαρακτηρίστηκαν ονομαστικά υπεράριθμοι εκτινάχθηκε στους 108, εκ των οποίων τελικά 8 μόνο συνάδελφοι τοποθετήθηκαν σε οργανική θέση κατά τη σχετική διαδικασία της 07/07!!!, Β) στις αντίστοιχες διαδικασίες του 2018 που ξεκίνησαν από τη συνεδρίαση της 17/04/18 ακολουθήσαμε την ίδια πρακτική και για τους ίδιους λόγους καταψηφίσαμε τους σχετικούς πίνακες, εκτός των περιπτώσεων όπου υπήρχε αντίστοιχο οργανικό κενό για άρση της υπεραριθμίας. Ο αρχικός αριθμός των περιπτώσεων υπεραριθμίας ανήλθε στις 111 περιπτώσεις. Κατά τη συνεδρίαση της 24/04, όταν έγινε ο χαρακτηρισμός ονομαστικά των υπεραρίθμων διαπιστώσαμε ότι υπήρξαν μόνο 12 αιτήσεις συναδέλφων για το χαρακτηρισμό τους. Τελικά οι 6 αιτήσεις συναδέλφων ικανοποιήθηκαν με τοποθέτηση σε οργανική θέση, κατά τη σχετική διαδικασία των συνεδριάσεων της 10/05 και της 16/07.

4. ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ

Για το 2017 από τις επαναληπτικές διαδικασίες ( 28/06, 07/07, 12/07) προέκυψαν 34 οργανικά κενά, εκ των οποίων 8 καλύφθηκαν από υπεραρίθμους εκπ/κούς, 8 καλύφθηκαν με κανονική διαδικασία ( 1 σε ΣΜΕΑΕ, 1από βελτίωση, 1 από μετάθεση και 5 από διάθεση ΠΥΣΔΕ ) και 70 εκπ/κοί παρέμειναν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Για το 2018 από τις αντίστοιχες διαδικασίες προέκυψαν 43 οργανικά κενά στη Γενική Εκπ/ση και 33 σε ΣΜΕΑΕ. Στη Γενική Εκπ/ση από τα 43 οργ. κενά 6 καλύφθηκαν από υπεραρίθμους εκπ/κούς και 14 καλύφθηκαν με κανονική διαδικασία ( 9 από βελτίωση, 1 από μετάθεση και 4 από διάθεση ΠΥΣΔΕ ) και 66 εκπ/κοί παρέμειναν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Στην Ειδική Αγωγή από τα 33 οργ. κενά 2 καλύφθηκαν από εκπ/κούς που μετατέθηκαν.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ενημερώναμε τους συναδέλφους μας αναλυτικά για όλες τις εξελίξεις, δημοσιεύοντας τους αντιστοίχους πίνακες.

5. ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ

Α. ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ: Με την πάροδο του χρόνου εξελίσσεται σ’ ένα πολύ δύσκολο θέμα. Οι διαφορετικές πρακτικές από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, η διαφορά αντιλήψεων και πρακτικών μεταξύ Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και η απουσία ενός συγκεκριμένου νομικού πλαισίου, γενούν αδικίες στις τοποθετήσεις στην Α/θμια και επιτρέπουν την εκδήλωση διοικητικών αυθαιρεσιών, ρουσφετολογικής μεταχείρισης για λίγους και υπηρεσιακής τιμωρίας για τους πολλούς. Η θεσμοθέτηση λειτουργίας κοινού ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ βοηθάει στην καλύτερη διαχείριση των ζητημάτων που προκύπτουν, αλλά απαιτείται ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο λειτουργίας. Στο θέμα αυτό χρησιμοποιώντας την εμπειρία προηγουμένων ετών και συζητώντας με πολλούς συναδέλφους, πράξαμε τα παρακάτω: α) κυκλοφορήσαμε κείμενο με υπογραφές αιρετών στο διαδίκτυο, όπου προτείναμε συγκεκριμένο πλαίσιο υπηρεσιακών χειρισμών, β) θίγουμε το ζήτημα κάθε φορά στις συναντήσεις προέδρων ΕΛΜΕ και αιρετών, αναζητώντας ενιαία στάση, γ) προτείναμε σύμφωνα με (α) ξεκάθαρη, δίκαιη και διαφανή διαδικασία διαθέσεων-τοποθετήσεων ώστε: 1) να λαμβάνεται μέριμνα για την εκ των προτέρων κάλυψη των οποιωνδήποτε κενών στην Β/θμια Εκπ/ση(Ν. 3848, άρθρο 31), 2) να ανακοινώνει η Α/θμια όλα τα κενά στα Σχολεία ( αναλυτικά και σε ώρες ), 3) να καταρτίζεται πίνακας όσων επιθυμούν διάθεση στην Α/θμια, με κριτήριο τα συνολικά τους μόρια και 4) να συνεξετάζονται οι αιτήσεις των συναδέλφων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, δ) Στο παρελθόν καταψηφίσαμε και καταγγείλαμε κάθε υπηρεσιακή απόφαση που δεν είχε τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Κατά το 2017 και 2018 δεν υπήρξαν ιδιαίτερα προβλήματα, εκτός από την ειδικότητα των ΠΕ11, που ακόμη βρίσκεται σε αναστάτωση εξ αιτίας της καθυστερημένης στελέχωσης της Ομάδας Φυσικής Αγωγής και των κολυμβητηρίων, με ευθύνη του Υπουργείου. Γι αυτό και καταψηφίζουμε κάθε προσωρινή υπηρεσιακή μεταβολή στους ΠΕ11 είτε στο ΠΥΣΔΕ, είτε στο κοινό ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ. ε) Ζητήσαμε για λόγους δικαιοσύνης, να μην υπάρχει θέμα άδικης απόκτησης μορίων για όσους διατίθενται στην Α/θμια. Όλοι να παίρνουν τα μόρια που αντιστοιχούν στον τόπο υπηρέτησής τους. Προς τούτο απαιτείται όμως τροπολογία νόμου που να τροποποιεί την αντίστοιχη πρόβλεψη στο ν. 3848/10 (ν. Διαμαντοπούλου), άρθρο 31 παρ.3

Αντικειμενική δυσκολία γενικά στο θέμα αυτό, γεννά η αλλοπρόσαλλη τακτική του Υπουργείου στον τομέα των αποσπάσεων.

Β. ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ: Ζητήσαμε οι διαθέσεις όσων είναι αποσπασμένοι εκτός ΠΥΣΔΕ είτε έχουν μακροχρόνιες άδειες, να γίνουν σε Σχολεία της Αλεξ/πολης ώστε να μην υπάρχει θέμα άδικης αποκτήσεως μορίων.

6. ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΟΣΩΝ ΗΤΑΝ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ, ΟΣΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΠΥΣΔΕ ΚΑΙ ΟΣΩΝ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

Είναι η πιο δύσκολη διαδικασία απ’ όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές. α) Το 2017 για δεύτερη συνεχή χρονιά το Υπουργείο Παιδείας με ένα απαράδεκτο και αλλοπρόσαλλο έγγραφο παρενέβη στη διαδικασία, ζητώντας να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις των εκπ/κών σε λειτουργικά κενά, σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια με μια εντελώς παράτυπη και αδιαφανή διαδικασία. Υπήρξαν αντιδράσεις σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα με τη νέα αυτή «πραξικοπηματική» πρωτοβουλία του Υπουργείου, που στόχο είχε την επικοινωνιακή διαχείριση των πολυάριθμων κενών που υπήρξαν κατά την έναρξη της σχ. χρονιάς. Με έγγραφό μας που καταθέσαμε στο ΠΥΣΔΕ στις 29/08 ( διαβάστε το στο ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ ) ζητήσαμε να μην εφαρμοστούν οι υπουργικές παραδοξότητες. Δεν έγιναν δεκτές οι θέσεις και απόψεις μας και γι’ αυτό δηλώσαμε ότι θα καταψηφίσουμε τις προσωρινές τοποθετήσεις όλων των κατηγοριών. Τη στάση αυτή διατηρήσαμε σε όλες τις συνεδριάσεις που έγιναν για τις προσωρινές υπηρεσιακές μεταβολές.

Η υιοθέτηση από το ΠΥΣΔΕ του πλαισίου λειτουργίας του υπουργικού εγγράφου προκάλεσε σημαντική δυσλειτουργία στις συνεδριάσεις, με αποτέλεσμα οι προσωρινές τοποθετήσεις να ολοκληρωθούν σε 11 συνεδριάσεις με χρονική διάρκεια πάνω από 1 μήνα.

β) Το 2018 για τρίτη συνεχή χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας με ένα έγγραφο που έστειλε τον Ιούνιο, ζήτησε να πραγματοποιηθούν τον Ιούλιο οι τοποθετήσεις των εκπ/κών σε λειτουργικά κενά. Οι μαζικές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας είχαν ως αποτέλεσμα σε αρκετές περιοχές, ακόμα κι οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες να μην εφαρμόσουν τις θερινές αυτές αστειότητες του Υπουργείου. Στο δικό μας ΠΥΣΔΕ σε σχετική επικοινωνία με το Δ/ντή Εκπ/σης Έβρου στις 16/07 τονίσαμε πως: εάν οι προσωρινές τοποθετήσεις των λειτουργικώς υπεραρίθμων συναδέλφων, όσων βρίσκονται στη διάθεση, των αποσπασμένων και αυτών που ζητάνε απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ συζητηθούν σε περίοδο που τα Σχολεία είναι κλειστά, εμείς μεν θα συμμετάσχουμε στη συνεδρίαση, δεν θα προσυπογράψουμε όμως τις τοποθετήσεις αυτές. Το αποτέλεσμα ήταν στο νομό μας, να μετατεθούν οι προγραμματισμένες για το τέλος Ιουλίου συνεδριάσεις για τις 31/08 και 03/09, μετά το τέλος των συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων. Επειδή το Υπουργείο επιχείρησε να «στήσει» και πάλι ένα ξεπερασμένο επικοινωνιακό παραμύθι «για την ομαλή και απρόσκοπτη έναρξη της νέας σχ. χρονιάς …», στη συνεδρίαση της 31/08 καταθέσαμε στο Συμβούλιο το κείμενο που εκδώσαμε ως ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ για τις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου ( διαβάστε όλο το κείμενο στο https://agonsysp.blogspot.com/2018/08/blog-post_2.html ). και δηλώσαμε πως: “…δεν είναι δυνατόν να υπερψηφίσουμε τις προσωρινές τοποθετήσεις όλων των κατηγοριών. Θα συμβάλλουμε όμως με τις προτάσεις και τις θέσεις μας στη διαμόρφωση διαφανούς και δίκαιου πλαισίου τοποθετήσεων….”.



Οι τοποθετήσεις έγιναν με την εξής σειρά:

1.                  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ

2.                  ΕΚΠ/ΚΟΙ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ

3.                  ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ (από αναδρομικό διορισμό)

4.                  ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Η διαδικασία αυτή υιοθετείται πλέον από όλα τα ΠΥΣΔΕ.

7. ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

Ο ν.4327/2015 τελικά εφαρμόστηκε μόνο στην επιλογή στελεχών το 2015. Η διαδικασία του 2017 διενεργήθηκε με το ν. 4473/17, ο οποίος εισήγαγε και πάλι την « αμαρτωλή » συνέντευξη, αλλά και την γνωμοδότηση - αξιολόγηση των υποψηφίων Δ/ντών από το Σύλλογο Διδασκόντων όπου ανήκαν, με φόρμες αποτίμησης κλπ. Όσον αφορά τη δική μας στάση στη διαδικασία αυτή, δημοσιοποιήσαμε από τις 21/06 τη δήλωσή μας με την οποία ενημερώσαμε την εκπ/κή κοινότητα ότι δεν θα βαθμολογήσουμε - αξιολογήσουμε τους υποψηφίους Δ/ντές. ( διαβάστε την ανακοίνωσή μας αυτή στο ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ ). Η συμμετοχή μας στην όλη διαδικασία είχε να κάνει μόνο με τον έλεγχο, τη διαφάνεια, την τήρηση της νομιμότητας καθώς και την προστασία των δικαιωμάτων των υποψηφίων. Με ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου, ανακοινώθηκε η αναλυτική βαθμολογία κάθε υποψηφίου με το πέρας της διαδικασίας. Θεωρούμε την απόφαση αυτή σημαντική δικαίωση των απόψεων και προτάσεών μας για τη θεσμική λειτουργία του Συμβουλίου.

Όλη η διαδικασία (η κύρια φάση) διενεργήθηκε από τις 13/06 έως τις 28/07.

8. ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ, ΥΠ. ΤΟΜΕΩΝ

Υποστηρίξαμε από θέση αρχής όλες τις προτάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, οι οποίες άλλωστε προέκυψαν από ψηφοφορίες. Η τελευταία επιλογή των Υ/δντών στις 25/10/2018 έγινε με το νέο ν. 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».

9. ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Στη σχετική συνεδρίαση δηλώσαμε ότι όσον αφορά τα στελέχη της Εκπ/σης, πάγια θέση μας είναι η επιλογή τους να γίνεται με βάση τα αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια των βιογραφικών τους. Αυτό ζητήσαμε να εφαρμοστεί και στην περίπτωση αυτή και βάσει της μοριοδότησης να γίνει η τελική επιλογή. Δεν έγινε δεκτή η θέση μας και στη διαδικασία έκφρασης γνώμης που ακολουθήθηκε από το Συμβούλιο Επιλογής, διατυπώσαμε θετική γνώμη για όλους τους υποψηφίους συναδέλφους.

10. ΆΔΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ - ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤ΄ ΟΙΚΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ - ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

Εγκρίθηκαν σχεδόν όλες οι αιτήσεις που κατατέθηκαν.

11. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Δ.Δ.Ε. συνταξιοδοτήθηκε το 2017 1 εκπαιδευτικός και το 2018 12 εκπαιδευτικοί.

12. ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ – ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΩΝ – ΟΜΑΔΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Το Υπουργείο με το Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193/Α/18-10-2016) αποφάσισε να κινήσει τη διαδικασία μεταβολής των δεδομένων στη μοριοδότηση των Σχολικών μονάδων (κυρίως για την Α/θμια Εκπ/ση) και στον επαναπροσδιορισμό των ομάδων Σχολείων. Για μεν τη μοριοδότηση το ΠΥΣΔΕ κατέθεσε πρόταση προς το Υπουργείο, για δε τις ομάδες Σχολείων αποφάσισε στις 08/02 τη νέα δομή τους.

Συνεπείς στις διακηρύξεις μας και πιστεύοντας στις προτάσεις που είναι προϊόν συλλογικών διαδικασιών στηρίξαμε στις σχετικές συνεδριάσεις τις προτάσεις της Α και Β ΕΛΜΕ Έβρου.

Προτείναμε οι σχολικές μονάδες του νομού να αποτελέσουν τρεις περιοχές μετάθεσης, ως εξής:

Α΄ Έβρου: σχ. μονάδες Αλεξ/πολης, Άνθειας, Φερών, Πέπλου, Τυχερού και Σουφλίου

Β΄ Έβρου: σχ. μονάδες Λαβάρων, Διδ/χου, Μεταξάδων, Νέας Ορεστιάδας, Νέας Βύσσας, Ριζίων, Κυπρίνου και Δικαίων

Γ΄ Έβρου: σχ. μονάδες Σαμοθράκης

λόγω της ιδιαιτερότητας του νομού.

Τονίσαμε για ακόμη μία φορά την αναγκαιότητα ίδρυσης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στο Β. Έβρο. Δεν παραλείψαμε να καταθέσουμε γραπτώς τις παρατηρήσεις και τις επιφυλάξεις μας για την σκοπιμότητα εκκίνηση της σχετικής διαδικασίας από το Υπουργείο και εξ αρχής τονίσαμε πως οι προθέσεις του Υπουργείο δεν ήταν «αγαθές». Έγιναν δύο συσκέψεις στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης, με τη συμμετοχή των ΕΛΜΕ και των Διδασκαλικών Συλλόγων της ΠΔΕ ΑΜΘ, χωρίς να διαμορφωθεί κοινό πλαίσιο προτάσεων. Σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις μας, υποστηρίξαμε τα εξής: α) Πρέπει να γίνουν δεκτές οι προτάσεις των ΕΛΜΕ, διότι γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της περιοχής μας και β) Δεν αποδεχόμαστε οποιαδήποτε μείωση στα μόρια ή τον υποβιβασμό σχολείων της περιοχής μας. Δεν μας εξέπληξε βέβαια το γεγονός πως το Υπουργείο για άλλη μία φορά, πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων τις προτάσεις σχετικά με το θέμα αυτό, των ΕΛΜΕ αλλά και του ΠΥΣΔΕ της περιοχής μας και αιφνιδιαστικά πριν την έναρξη της σχ. χρονιάς 2018-19, ανακοίνωσε αλλαγές που επιφέρουν μεγάλες αδικίες στα Σχολεία του Έβρου. Δεν αποδεχόμαστε τα «τετελεσμένα» του ΥΠΠΕΘ και στηρίζουμε τον αγώνα των ΕΛΜΕ του νομού μας ενάντια στις ακατανόητες και άδικες επιλογές του ΥΠΠΕΘ.



13. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΥΣΔΕ

Απαιτείται η νομοθετική θωράκισή του, με τέτοιον τρόπο ώστε κάθε είδους υπηρεσιακή μεταβολή μονίμων και αναπληρωτών εκπ/κών να αποφασίζεται στις συνεδριάσεις του, με διαφάνεια και με συγκεκριμένα μετρήσιμα κριτήρια.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Επιβάλλεται η αγωνιστική επαγρύπνηση όλων μας, προκειμένου να αποκρούσουμε τη βάρβαρη επίθεση που διαλύει το Δημόσιο Σχολείο και εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς. Οι αγώνες για ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι και πάλι επίκαιροι. Δεν μπορούμε να ανεχόμαστε άλλο την ισοπέδωση των δικαιωμάτων μας, τη διάλυση κάθε κοινωνικού αγαθού και την καθυπόταξη των νέων μας από εκπαιδευτικά συστήματα που προωθούν τον « χυδαίο ανταγωνισμό » και την «εκπαίδευση της αμάθειας». Χρέος μας είναι να αγωνιστούμε για μια παιδεία που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, εθνική, οικουμενική, αληθινή. Η λογική της αγοράς δεν είχε ποτέ και δεν πρέπει να έχει θέση στα δικά μας πολιτιστικά πρότυπα. Το εξαρτημένο, συστημικό πολιτικό προσωπικό, όλων των αποχρώσεων, καλλιεργεί ένα κλίμα ηττοπάθειας και κοινωνικού αυτοματισμού. Ας ακυρώσουμε την προσπάθειά του. Κανένας αγώνας δεν χάθηκε, όταν υπηρετούσε την αλήθεια και τη δικαιοσύνη. Ας ετοιμαστούμε για να διδάξουμε το πιο σημαντικό μάθημα της ζωής μας. Το μάθημα της αντίστασης και της αξιοπρέπειας.

Οκτώβρης - Νοέμβρης 2018



Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Κουσινίδης Χάρης – Δεμερδεσλής Γιώργος

Δεν υπάρχουν σχόλια: