Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ!




Κουσινίδης Χάρης – Δεμερδεσλής Γιώργος



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι!

Ιδιαιτέρως τα 8 ( έως τώρα ) μνημονιακά χρόνια, o χώρος της Παιδείας δοκιμάζεται από αλλεπάλληλες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που πλήττουν συνεχώς το Δημόσιο Σχολείο, τους εκπ/κούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Ο πρώτος μνημονιακός νόμος Διαμαντοπούλου (ν. 3848/10) που ψηφίστηκε πριν ακόμη επιβληθούν τα μνημόνια, χαρακτηρίστηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα ως νόμος έκτρωμα και βρίσκεται σε ισχύ ακόμη και σήμερα. Η σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που υποκριτικά υποσχόταν ότι θα «σκίσει» τα μνημόνια και πανηγυρίζει για την «έξοδο» από αυτά, «ξέχασε» κάτι εύκολο και απλό: να καταργήσει κατ’ αρχήν το νόμο αυτό που στοιχειώνει τις ζωές μας και υποθηκεύει το εργασιακό μας μέλλον! Εμείς όμως δεν ξεχνάμε! Δεν λησμονούμε ότι:
από το 2010 έως και σήμερα εφαρμόζονται με μνημονιακή ακρίβεια ( και ενίοτε με υπηρεσιακό … φανατισμό ), οι εξής «απορρυθμίσεις»:

α) Σταμάτησαν οι μόνιμοι διορισμοί εκπ/κών με αποτέλεσμα κάθε Σεπτέμβρη τα κενά στα σχολεία να είναι χιλιάδες και 25.000 συνάδελφοί μας να βρίσκονται όλα αυτά τα χρόνια σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας. Το δεδομένο αυτό είναι η αιτία της ελαχιστοποίησης του αριθμού των μεταθέσεων.
β) Καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν χιλιάδες σχ. μονάδες, τμήματα και υποστηρικτικές δομές
γ) Αυξήθηκε το διδακτικό μας ωράριο με συνέπεια την εμφάνιση μεγάλου αριθμού πλεονασμάτων σε αρκετές ειδικότητες.
δ) Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα εκτινάχθηκε στους 27 συν 10%. Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ότι: o αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20 για τα τμήματα των Γυμνασίων και της γενικής παιδείας των Λυκείων, τους 15 στις κατευθύνσεις και τους 10 για τα εργαστήρια.
ε) Καταργήθηκε η ΠΔΣ και ξεκινάει με καθυστέρηση κάθε σχ. έτος η Ενισχυτική διδασκαλία
στ) Τροποποιήθηκαν πάμπολλες φορές τα ωρολόγια προγράμματα όλων των τύπων των Σχολείων, μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας και καταργήθηκε ταυτόχρονα το 3ωρο των υπευθύνων εργαστηρίων (ο περίφημος <<κόφτης>> Φίλη).
ζ) Μειώθηκαν τα τμήματα, οι ειδικότητες και οι τομείς στην ΤΕΕ.
η) Αυστηροποιήθηκαν οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και των κατευθύνσεων και των Ο.Π. στα ΓΕΛ.
θ) Εφαρμόστηκε η εγκύκλιος για τις ηλεκτρ. εγγραφές στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ με συνακόλουθη περαιτέρω μείωση τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων, ειδικοτήτων, τμημάτων κατευθύνσεων και Ο.Π.
ι) Εκδόθηκε εγκύκλιος για τον ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων των ΕΠΑΛ.
ια) Εκδόθηκαν εγκύκλιοι για τον περιορισμό της λειτουργίας των ξενόγλωσσων τμημάτων και τον περιορισμό της ελεύθερης επιλογής 2ης ξένης γλώσσας στους μαθητές.
ιβ) Άλλαξαν τα κριτήρια για τη στελέχωση των σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).
ιγ) Αυστηροποιήθηκαν τα κριτήρια μείωσης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
ιδ) Συνεχώς αλλάζουν οι αναθέσεις μαθημάτων ( Γ ανάθεση και ανάθεση εκτός πλαισίου )
ιε) Ενοποιήθηκαν ειδικότητες
ιστ) Καταργήθηκε η Δ΄ τάξη στα Εσπ. ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
ιζ) Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς, έδωσαν τη χαριστική βολή με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης

Όλα τα παραπάνω μέτρα έχουν ως κύριο στόχο την εξοικονόμηση πόρων και ταυτόχρονα δημιούργησαν κι εξακολουθούν να δημιουργούν <<δεξαμενές>> τεχνητών πλεονασμάτων σε εκπ/κό προσωπικό.

Όσον αφορά τις αναθέσεις μαθημάτων και την ενοποίηση των ειδικοτήτων, σημειώνουμε τα παρακάτω:
Είναι απαράδεκτη, αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας βασικά εκπ/κά ζητήματα προκειμένου να εξοικονομήσει προσωπικό και πόρους. Η Κυβέρνηση αλλά και τα υπόλοιπα συστημικά πολιτικά κόμματα, διακηρύσσουν συνεχώς ότι οι πρώτες πυλώνες της ανάπτυξης είναι η Υγεία και η Παιδεία. Στην πράξη όμως φαλκιδεύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και υπονομεύουν την εργασιακή ομαλότητα των εκπ/κών, προωθώντας το μοντέλο του καθηγητή – δασκάλου, ο οποίος διδάσκει «απ’ όλα». Είναι δύσκολο να υπολογίσει κανείς πόσες φορές τα τελευταία χρόνια άλλαξαν τις αποφάσεις των αναθέσεων μαθημάτων, ακόμα και μέσα σε λίγες ημέρες! Είμαστε δε βέβαιοι ότι οποιοσδήποτε εκπ/κός διάβασε τον κατάλογο των νέων ενοποιημένων ειδικοτήτων, αντελήφθη τον προφανή δόλο των εμπνευστών του σχεδίου (ενδεικτικά να αναφέρουμε τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ80!) Αρκετές ΕΛΜΕ είχαν εκδώσει το Μάιο ανακοινώσεις- καταγγελίες για το ύπουλο και αντιεκπ/κό εγχείρημα του Υπουργείου ( διαβάστε π.χ. Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ ΟΙ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΦΘΗΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ στο http://agonsysp.blogspot.com/2018/05/blog-post_16.html )

1.                       Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας για την «ομαλή» - ανώμαλη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2018-19

Πέραν των παραπάνω και φέτος για 3η συνεχή χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας με ένα απαράδεκτο και αλλοπρόσαλλο έγγραφο που έστειλε τον Ιούνιο, ζήτησε να πραγματοποιηθούν τον Ιούλιο οι τοποθετήσεις των εκπ/κών σε λειτουργικά κενά με μια εντελώς παράτυπη και αδιαφανή διαδικασία. Οι μαζικές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας είχαν ως αποτέλεσμα σε αρκετές περιοχές, ακόμα κι οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες να μην εφαρμόσουν τις θερινές αυτές αστειότητες του Υπουργείου. Στο δικό μας ΠΥΣΔΕ σε σχετική επικοινωνία με το Δ/ντή Εκπ/σης Έβρου στις 16/07 τονίσαμε πως: εάν οι προσωρινές τοποθετήσεις των λειτουργικώς υπεραρίθμων συναδέλφων, όσων βρίσκονται στη διάθεση, των αποσπασμένων και αυτών που ζητάνε απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ συζητηθούν σε περίοδο που τα Σχολεία είναι κλειστά, εμείς μεν θα συμμετάσχουμε στη συνεδρίαση, δεν θα προσυπογράψουμε όμως τις τοποθετήσεις αυτές, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ ( διαβάστε την στο http://agonsysp.blogspot.com/2018/07/2018-19.html, επίσης διαβάστε και την ανακοίνωση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΔΕ στο http://agonsysp.blogspot.com/2018/07/blog-post_10.html ).

Το αποτέλεσμα ήταν στο νομό μας, να μετατεθούν οι προγραμματισμένες για το τέλος Ιουλίου συνεδριάσεις για τις 31/08 και 03/09, μετά το τέλος των συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων. Το Υπουργείο επιχείρησε να «στήσει» ένα ξεπερασμένο επικοινωνιακό παραμύθι «για την ομαλή και απρόσκοπτη έναρξη της νέας σχ. χρονιάς …». Με την τακτική του αυτή το Υπουργείο Παιδείας πιστεύει ότι θα αποφύγει τις αντιδράσεις των εκπ/κών και ότι θα δείξει στην κοινωνία πως με την έναρξη των μαθημάτων «όλα θα λειτουργούν κανονικά», όταν αυτό που κάνει στην πραγματικότητα είναι με όσο γίνεται λιγότερο προσωπικό και με απόλυτη «ευελιξία» στη διαχείριση των εκπ/κών να «λειτουργήσει» τα σχολεία, χωρίς να ενδιαφέρεται για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων των μαθητών και των εκπ/κών.
Θα επαναλάβουμε για πολλοστή φορά:
Εάν το Υπουργείο ενδιαφερόταν πραγματικά για την ομαλή και απρόσκοπτη έναρξη της νέας σχ. χρονιάς θα έπρεπε:

Τα σχολεία να είναι έτοιμα να λειτουργήσουν το Σεπτέμβριο, έχοντας το υπουργείο πρώτα προσλάβει 25.000 μόνιμους εκπ/κούς, που το ίδιο έχει προσδιορίσει ως πραγματικές ανάγκες.
Να είχε αποδεχθεί τις διεκδικήσεις του εκπ/κού κινήματος για τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών και για επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Τα μαθήματα και οι αναθέσεις τους από τους εκπ/κούς να μην καθορίζονται από τα μνημόνια και τα δημοσιονομικά σύμφωνα, αλλά από τις πραγματικές παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες.
Να είχε ολοκληρώσει τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών (μεταθέσεις –αποσπάσεις) έως το τέλος Ιουνίου.
Να είχε ολοκληρώσει τη διαδικασία των μετατάξεων εκπ/κών σε όλες τις κατηγορίες των θέσεων ( ΑΕΙ, Α/θμια κλπ.), ώστε να λήξει η ταλαιπωρία και η ιδιότυπη <<ομηρία>> τους.
Να είχε ολοκληρώσει τη διαδικασία επιλογής στελεχών όλων των κατηγοριών, ώστε να γνωρίζουμε και αυτά τα λειτουργικά κενά.

2.                  Απαιτούμε:

Να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να δηλώνουν οριστικά μάθημα επιλογής, Ο.Π. , τομείς και ειδικότητες μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.
Ο τελικός καθορισμός των τμημάτων να γίνει μετά τη λήξη εγγραφών – μετεγγραφών και των οριστικών δηλώσεων των μαθητών που αφορά τα μαθήματα επιλογής, τις Ο.Π., τους τομείς και τις ειδικότητες
Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και όλα τα ολιγομελή τμήματα Ο.Π. και μαθημάτων επιλογής στα ΓΕΛ.
Να οργανωθεί από την έναρξη του σχ. έτους η λειτουργία της Π.Δ.Σ. και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, σε όλα τα Σχολεία και για όλους τους μαθητές.
Να αρθούν οι περιορισμοί στην οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών στα Σχολεία, με συνυπολογισμό των ωρών απασχόλησης σε αυτά, στο εβδομαδιαίο ωράριο των εκπ/κών.
Να προβλεφθεί σε κάθε Σχολείο λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης, που να στελεχώνεται από «πλεονάζοντες» εκπ/κούς.

3.             Ιδιαιτέρως για τις ειδικότητες των εκπ/κών που εμφανίζουν <<πλεονάσματα>> [ ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ11, ΠΕ80 (πρώην ΠΕ15), ΠΕ86 ], ζητούμε:

α) να αρθούν οι περιορισμοί στη λειτουργία των ξενόγλωσσων τμημάτων, να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα των ξένων γλωσσών και να θεσμοθετηθεί η διδασκαλία των ξένων γλωσσών κατά επίπεδα γνώσεων.
β) Να οργανωθεί η λειτουργία της Π.Δ.Σ. στη Φυσική Αγωγή στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ. Στο νομό μας οι συνάδελφοι ΠΕ11 έχουν προτείνει αναλυτικά τον τρόπο διεξαγωγής της και την ιδιαίτερη στόχευσή της.
Να στελεχωθεί η Ο.Φ.Α., στο νότιο και στο βόρειο τμήμα του Νομού, με περισσότερους συν. ΠΕ11, διαφόρων εξειδικεύσεων
Να κατοχυρωθεί συγκεκριμένος αριθμός ωρών σε εβδ. βάση, που να συνυπολογίζεται στο υποχρεωτικό ωράριο των εκπ/κών ΠΕ11, με αντικείμενο την οργάνωση των σχολικών αγώνων.

Οι συνάδελφοι ΠΕ11 στο νομό μας έχουν ανακοινώσει ένα πλαίσιο λειτουργίας του μαθήματος της Φ.Α. ( διαβάστε στο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ! http://agonsysp.blogspot.com/2018/08/blog-post_88.html#more ), το οποίο μπορεί να υλοποιηθεί εφ’ όσον υπάρχουν διαθέσιμοι ΠΕ11.

γ) Οι σύγχρονες κοινωνικές και παιδαγωγικές συνθήκες επιβάλλουν την ύπαρξη και λειτουργία ομάδων εκπ/κών ( κυρίως ΠΕ11 και ΠΕ15) σε κάθε Σχολείο, με προβλεπόμενο εβδομαδιαίο ωράριο, για την φροντίδα της υγιεινής ζωής και της σωστής διατροφής όλων των μαθητών.
δ) Να κατοχυρωθεί συγκεκριμένος αριθμός ωρών σε εβδ. βάση, που να συνυπολογίζεται στο υποχρεωτικό ωράριο των εκπ/κών ΠΕ86, με αντικείμενο την γραμματειακή στήριξη των λειτουργιών της σχ. μονάδας.

Για την αυριανή συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ καθώς και κάθε άλλη συνεδρίαση για προσωρινές τοποθετήσεις, δηλώνουμε πως:

α) Πρέπει να είναι εκ των προτέρων γνωστά και αναλυτικά τα κενά της Α/θμιας Εκπ/σης για το σωστό και δίκαιο προγραμματισμό των τοποθετήσεων
β) Δεν θα εγκρίνουμε τοποθετήσεις συναδέλφων σε επιπλέον από τρία Σχολεία.

Κανένας μαθητής έξω από το Δημόσιο Σχολείο!
Σεβασμό στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των οικογενειών τους!
Όχι στους εκπαιδευτικούς λάστιχο και στις απολύσεις αναπληρωτών. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί ΤΩΡΑ!
Καλούμε το Δ/ντή Εκπ/σης και τα υπόλοιπα μέλη του ΠΥΣΔΕ να σεβαστούν τον κλάδο, τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά του και να μην προχωρήσουν σε αποφάσεις εφαρμογής των αντιεκπ/κών μέτρων της Κυβέρνησης.

Εξ αιτίας των παραπάνω δεν είναι δυνατόν να υπερψηφίσουμε τις προσωρινές τοποθετήσεις όλων των κατηγοριών. Θα συμβάλλουμε όμως με τις προτάσεις και τις θέσεις μας στη διαμόρφωση διαφανούς και δίκαιου πλαισίου τοποθετήσεων.

Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς


ΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ XAΡΙΛΑΟΣ (ΧΑΡΗΣ) κινητό: 6937032925 και e-mail: xkousini@gmail.com
ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ
ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ και ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΡΙΦ.ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ κινητό: 6937271637 και e-mail: gdemeragon08@gmail.com
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν.ΕΒΡΟΥ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ http://agonsysp.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: