Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Σε συνέχεια παλαιότερων ενημερωτικών για την εικόνα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σας παραθέτω κάποια νεώτερα στοιχεία:
Α. Κατανομή μονίμων εκπαιδευτικών
Η κατανομή των 66530 μόνιμων εκπαιδευτικών Δ.Ε. ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης είναι η ακόλουθη:
ΔΙΕΥΘ. Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
Α΄ ΑΘΗΝΑΣ | 4225 | 6,35% |
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ | 1586 | 2,38% |
ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 3051 | 4,58% |
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | 2890 | 4,34% |
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ | 592 | 0,88% |
ΑΡΚΑΔΙΑΣ | 557 | 0,83% |
ΑΡΤΑΣ | 525 | 0,89% |
ΑΧΑΪΑΣ | 2191 | 3,29% |
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ | 2572 | 3,86% |
ΒΟΙΩΤΙΑΣ | 871 | 1,30% |
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ | 3132 | 4,70% |
ΓΡΕΒΕΝΩΝ | 256 | 0,38% |
Δ΄ΑΘΗΝΑΣ | 2602 | 3,91% |
ΔΡΑΜΑΣ | 692 | 1,04% |
ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 3247 | 4,88% |
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ | 1142 | 1,71% |
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ | 1353 | 2,03% |
ΕΒΡΟΥ | 820 | 1,23% |
ΕΥΒΟΙΑΣ | 1297 | 1,94% |
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ | 175 | 0,26% |
ΖΑΚΥΝΘΟΥ | 311 | 0,46% |
ΗΛΕΙΑΣ | 1097 | 1,64% |
ΗΜΑΘΙΑΣ | 983 | 1,47% |
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 1987 | 2,98% |
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ | 416 | 0,62% |
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 1060 | 1,59% |
ΚΑΒΑΛΑΣ | 893 | 1,34% |
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ | 821 | 1,23% |
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ | 389 | 0,58% |
ΚΕΡΚΥΡΑΣ | 850 | 1,27% |
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ | 301 | 0,45% |
ΚΙΛΚΙΣ | 529 | 0,79% |
ΚΟΖΑΝΗΣ | 1212 | 1,82% |
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ | 971 | 1,45% |
ΚΥΚΛΑΔΩΝ | 940 | 1,41% |
ΛΑΚΩΝΙΑΣ | 523 | 0,78% |
ΛΑΡΙΣΑΣ | 1841 | 2,76% |
ΛΑΣΙΘΙΟΥ | 522 | 0,78% |
ΛΕΣΒΟΥ | 785 | 1,17% |
ΛΕΥΚΑΔΑΣ | 253 | 0,38% |
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ | 1346 | 2,02% |
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ | 966 | 1,45% |
ΞΑΝΘΗΣ | 641 | 0,96% |
ΠΕΙΡΑΙΑ | 3147 | 4,73% |
ΠΕΛΛΑΣ | 928 | 1,39% |
ΠΙΕΡΙΑΣ | 1042 | 1,56% |
ΠΡΕΒΕΖΑΣ | 456 | 0,68% |
ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 600 | 0,90% |
ΡΟΔΟΠΗΣ | 514 | 0,77% |
ΣΑΜΟΥ | 348 | 0,52% |
ΣΕΡΡΩΝ | 1095 | 1,64% |
ΤΡΙΚΑΛΩΝ | 934 | 1,40% |
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ | 950 | 1,42% |
ΦΛΩΡΙΝΑΣ | 427 | 0,64% |
ΦΩΚΙΔΑΣ | 257 | 0,38% |
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | 713 | 1,07% |
ΧΑΝΙΩΝ | 1149 | 1,72% |
ΧΙΟΥ | 557 | 0,83% |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠ. | 66530 |
Με βάση τα στοιχεία αυτά παρατηρούμε ότι οι 5 μεγαλύτερες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι η Α΄ Αθήνας με 6,35% των μονίμων και ακολουθούν η Δυτική Θεσσαλονίκη με 4,88%, ο Πειραιάς με 4,73%, η Γ΄ Αθήνας με 4,70% και η Ανατολική Θεσσαλονίκη με 4,58%. Αντίστοιχα οι5 Διευθύνσεις με τον μικρότερο αριθμό μονίμων εκπαιδευτικών είναι η Ευρυτανία με 0,26% και ακολουθούν οι Λευκάδα, τα Γρεβενά και η Φωκίδα με 0,38% και η Κεφαλληνία με 0,45%. Στην Περιφέρεια Αττικής υπηρετούν 19710 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 29,62% των υπηρετούντων, στην Κεντρική Μακεδονία 11588 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 17,41% των υπηρετούντων, στην Θεσσαλία 4942 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 7,42% των υπηρετούντων, στην Δυτική Ελλάδα 4874 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 7,32% των υπηρετούντων και τέλος στην Κρήτη 4258 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 6,40% των υπηρετούντων. Στις πρόσφατες εκλογές του Νοεμβρίου για την ανάδειξη των μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ήταν εγγεγραμμένοι 71575εκπαιδευτικοί. Στην Επαγγελματική εκπαίδευση το 24,2% του προσωπικού υπηρετεί στην Αττική, το 18,6% στην Κεντρική Μακεδονία, το 8,6% στην Θεσσαλία, το 7,5% στην Κρήτη και το 6,7% στην Δυτική Ελλάδα. Μεταξύ των ετών 2015/16 και 2016/17 η μεγαλύτερη μείωση του προσωπικού στα Γυμνάσια, σημειώθηκε στην δυτική Ελλάδα κατά 4% και στο Νότιο Αιγαίο κατά3,2%, στα Λύκεια στη Δυτική Μακεδονία κατά 4,5% και στο Βόρειο Αιγαίο κατά 4,2%. Στην Επαγγελματική εκπαίδευση αντίστοιχα, η μεγαλύτερη μείωση μεταξύ 2016 και 2017 σημειώθηκε στην Στερεά Ελλάδα κατά 10% και στην Πελοπόννησο κατά 5,3%.
Β. Προσλήψεις αναπληρωτών
Οι προσλήψεις αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2018/19 ανέρχονται συνολικά σε 8980. Αυτοί κατανέμονται ως εξής:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΑΜΩ | ΑΠΩ | ΑΘΡΟΙΣΜΑ |
ΕΚΚΝ ΑΥΛΩΝΑ | – | 13 | 13 |
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠ. | 359 | 3918 | 4277 |
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ | – | 7 | 7 |
ΚΕΔΔΥ | – | 51 | 51 |
ΜΟΥΣΙΚΑ | 119 | 319 | 438 |
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ | 1132 | – | 1132 |
ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ | 1 | 6 | 7 |
ΣΜΕΑΕ | 11 | 2297 | 2308 |
ΔΥΕΠ | 33 | 13 | 46 |
Τ.Υ.ΖΕΠ | 232 | 26 | 258 |
ΕΠΑΛ. ΕΝΙΣΧ. | 169 | 274 | 443 |
ΑΘΡΟΙΣΜΑ | 2056 | 6924 | 8980 |
Στη Γενική Εκπαίδευση από τους 4277 υπηρετούντες η κατανομή των περισσότερων προσλήψεων ανά κλάδο είναι η ακόλουθη:
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΑΡΙΘΜ. ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
ΠΕ02 | 800 | 18,70% |
ΠΕ03 | 690 | 16,13% |
ΠΕ04.04 | 343 | 8,01% |
ΠΕ04.01 | 244 | 5,70% |
ΠΕ80 | 197 | 4,60% |
ΠΕ82 | 180 | 4,20% |
ΠΕ87.02 | 165 | 3,85% |
ΠΕ06 | 151 | 3,53% |
ΠΕ04.02 | 144 | 3,36% |
ΠΕ01 | 136 | 3,17% |
Στην Ειδική Αγωγή από τους 2308 υπηρετούντες η κατανομή των περισσότερων προσλήψεων ανά κλάδο είναι η ακόλουθη:
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΑΡΙΘΜ. ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
ΠΕ02 | 659 | 28,55% |
ΠΕ03 | 463 | 20,06% |
ΠΕ04.01 | 183 | 7,92% |
ΠΕ80 | 90 | 3,89% |
ΠΕ88.02 | 85 | 3,68% |
ΠΕ86 | 85 | 3,68% |
ΠΕ88.01 | 78 | 3,37% |
ΠΕ08 | 76 | 3,29% |
ΠΕ78 | 75 | 3,24% |
ΠΕ79 | 71 | 3,07% |
Στα Μουσικά Σχολεία από τους 438 υπηρετούντες η κατανομή των περισσότερων προσλήψεων ανά κλάδο είναι η ακόλουθη:
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΑΡΙΘΜ. ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
ΠΕ79.01 (πιάνο) | 78 | 17,80%% |
ΠΕ79.01 (Κιθάρα Κλασική) | 46 | 10,50% |
ΠΕ79.01 (Θεωρ. Ευρ. Μουσικ) | 42 | 9,58% |
ΠΕ79.01 (Βιολί) | 41 | 9,36% |
ΠΕ79.01(Μπουζούκι Τρίχορδο) | 27 | 6,16% |
ΠΕ79.01 (Θεωρ. Βυζ. Μουσικ) | 25 | 5,70% |
Η αναλυτική κατανομή των προσλήψεων ανά κλάδο και ειδικότητα παρατίθεται στον πίνακα που ακολουθεί.
Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση! Το σχολικό έτος 2011/12 το ποσοστό των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, το 2013/14 9%, το 2015/16 9,26%, το 2017/18 11,12% και το 2018/19 μέχρι σήμερα 13,49%. Ως βάση αναφοράς θεωρούνται οι 66530 μόνιμοι εκπαιδευτικοί.
Η αναλυτική κατανομή των προσλήψεων από το 2014 είναι η ακόλουθη:
ΣΧ. ΕΤΟΣ | ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ | ΠΟΣΟΣΤ. ΕΠΙ ΜΟΝΙΜΩΝ |
2014-15 | 5164 | 7,76% |
2015-16 | 6162 | 9,26% |
2016-17 | 6007 | 9,02% |
2017-18 | 7404 | 11,12% |
2018-19 (Ιανουάριος) | 8980 | 13,49% |
Η κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών ανά περιφέρεια είναι η ακόλουθη:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ | ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔΟΝ. ΘΡΑΚΗ | 650 | 7,23% |
ΑΤΤΙΚΗ | 1999 | 22,26% |
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ | 421 | 4,68% |
ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ | 463 | 5,15% |
ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ | 254 | 2,82% |
ΗΠΕΙΡΟΣ | 262 | 2,91% |
ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 418 | 4,65% |
ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ | 310 | 3,45% |
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ | 1182 | 13,16% |
ΚΡΗΤΗ | 975 | 10,85% |
ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ | 953 | 10,63% |
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ | 506 | 5,63% |
ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ | 587 | 6,53% |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ | 8980 |
Η περιφέρεια Αττικής συνεπώς έχει το 22,26% επί των προσλήψεων αναπληρωτών και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία με 13,16%, η Κρήτη με 10,85%, το Νότιο Αιγαίο με 10,63% και τέλος η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 7,23%. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ανατολική Μακεδονία & Θράκη υπηρετούν 3560 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 5,35% των υπηρετούντων και στο Νότιο Αιγαίο υπηρετούν 2293 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή μόλις το 3,44% των υπηρετούντων!
Γ. Κατανομή σχολικών μονάδων ανά περιφέρεια
Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η περιφέρεια Αττικής συγκεντρώνει το 34,3% του σχολικού πληθυσμού των Γυμνασίων, το 35,7% του σχολικού πληθυσμού των Λυκείων και το 23,6% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία με 17,8% στα Γυμνάσια, 18% στα Λύκεια και το 15,4% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η Κρήτη με 6,8% στα Γυμνάσια, 6,2% στα Λύκεια και το 6,4% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η Θεσσαλία με 6,7% στα Γυμνάσια και 6,5% στα Λύκεια και το 8,1% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τέλος η Δυτική Ελλάδα με 6,4% στα Γυμνάσια και 6,1% στα Λύκεια και το 7,3% των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Δ. Μείωση του αριθμού των μαθητών-Δημογραφικές εξελίξεις
Ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για όλη την εκπαίδευση, είναι η πολύσοβαρή μείωση του αριθμού των γεννήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από 114.766 γεννήσεις το 2010, το 2017 είχαμε μια μείωση κατά 26.233 δηλαδή σε ποσοστό 22,8% φτάνοντας στις 88.553. Την στιγμή που ο δείκτης αναπλήρωσης των γενεών είναι 2,1 παιδιά ανά γυναίκα στην Ελλάδα το 1987 βρισκόμασταν στο 1,5! Το 1999 πέσαμε στο 1,24 και σήμερα βρισκόμαστε στο 1,4! Το 2017 οι θάνατοι ξεπέρασαν τις γεννήσεις κατά 35.948! Η διαφορά γεννήσεων θανάτων μεταξύ 2010 και 2017 είναι αυξημένη κατά 30.266 δηλαδή σε ποσοστό 84,2%! O δείκτης γήρανσης του πληθυσμού από 130,7% το 2010 παρουσίασε μια αύξηση 15,7% για να φτάσει το 2018 στο 151,3%. Ο δείκτης γήρανσης είναι η αναλογία γεροντικού πληθυσμού (ηλικίας 65 ετών και άνω) προς τον ηλικιακά νεότερο (0-14 ετών). Είναι χαρακτηριστικό ότι ο γεροντικός πληθυσμός (ηλικίας 65 ετών και άνω) από 12,7% του πληθυσμού το 1981 και 17,7% το 2001, σήμερα βρίσκεται στο 21,8% και το 2035 αναμένεται να φθάσει στο 27,9%. Παράλληλα τα παιδιά έως 14 ετών έχουν συρρικνωθεί από 23,7% το 1981 και 14,5% το 2001, σε 14,4% σήμερα και αναμένεται να πέσουν στο 11% το 2035! Με βάση την απογραφή του 2011 το 19,6% των κατοίκων της χώρας έχει ηλικίες από 0-19 ετών. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2018 ανάγουν το ποσοστό αυτό στο 19,44% Η μεγάλη μείωση του αριθμού των γεννήσεων επηρεάζει προφανώς και την εξέλιξη της σχέσης εργαζόμενων προς συνταξιούχους, που κινδυνεύει το 2050 να πέσει στον 1,4 εργαζόμενο προς 1 συνταξιούχο! Ο δείκτης εξάρτησης, δηλαδή η αναλογία του μη οικονομικά ενεργού πληθυσμού (0-14 και 65 ετών και άνω), προς τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό το 2016 ήταν στο 55,9% σημειώνοντας μία αύξηση 5 μονάδων συγκριτικά με το 2010 που ήταν στο 51%!
Η καθαρή μετανάστευση εκτιμήθηκε το 2018 σε 8920 άτομα που αντιστοιχούν σε 112.247 εισερχόμενους και 103.327 εξερχόμενους μετανάστες. Στα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται και άτομα που βρίσκονται στην χώρα μας λόγω προσφυγικής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010, στο ξεκίνημα της κρίσης, οι εισερχόμενοι μετανάστες ήταν 60.462 και οι εξερχόμενοι 62.041. Συνεπώς υπάρχει μια αύξηση των εισερχόμενων μεταναστών κατά 85,64% και των εξερχόμενων κατά 66,54%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η υπογεννητικότητα και η αυξημένη μετανάστευση που ακολούθησε μετά το ξέσπασμα της κρίσης και συνεπώς η μείωση του μαθητικού πληθυσμού, είναι ήδη ορατή σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης! Το σχολικό έτος 2010/11 οι εγγεγραμμένοι μαθητές στα Γυμνάσια ήταν 332.005 και στα Λύκεια 247.220. Το έτος 2017 ο αντίστοιχος αριθμός για τα Γυμνάσια ήταν 310.734 (μείωση 6,51%) και για τα Λύκεια 221.356 (μείωση 10,46%). Σχετικά με το διδακτικό προσωπικό τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δίνουν το 2010/11 49.039 εκπαιδευτικούς στα Γυμνάσια και 29.837 στα Λύκεια και το 2016/17 38.599 στα Γυμνάσια (μείωση κατά 21,28%) και 24.010 στα Λύκεια (μείωση κατά 19,52%).
Ε. Παραιτήσεις εκπαιδευτικών
Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών την 9ετία 2010-2018 είχαμε συνολικά 20412 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια ΕκπαίδευσηΗ πλειονότητα των αποχωρούντων εκπαιδευτικών είναι Φιλόλογοι ΠΕ02 (5224 25,6% επί των συνολικών αποχωρήσεων). Ακολουθούν οι Μαθηματικοί ΠΕ03 (3347 16,4%), οι Φυσικοί ΠΕ04.01 (2053 10,%), οι Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 (1178 5,8%) και τέλος οι Αγγλικής Φιλολογίας ( 1199 5,9% επί των συνολικών αποχωρήσεων). Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2015 αποχώρησαν 1667 λιγότεροι εκπαιδευτικοί συγκριτικά με το 2011 (μείωση αποχωρήσεων κατά 47,6%), το 2016 αποχώρησαν 2526 λιγότεροι εκπαιδευτικοί συγκριτικά με το 2011 (μείωση αποχωρήσεων κατά 72,1%) και το 2017 2994 λιγότεροι εκπαιδευτικοί από το 2011 (μείωση αποχωρήσεων κατά 85,5%)! Αντίθετα το 2018 αποχώρησαν 381 εκπαιδευτικοί περισσότεροι από το 2017 (αύξηση αποχωρήσεων κατά 74,8%). Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών υπενθυμίζουμε ότι από το 2010 οι συνολικές αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών από όλη την εκπαίδευση ανέρχονται σε 33808! ! Για την Δευτεροβάθμια τα στοιχεία των αποχωρήσεων είναι τα εξής:
ΕΤΟΣ | ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ |
2010 | 2839 |
2011 | 3503 |
2012 | 3186 |
2013 | 3442 |
2014 | 3235 |
2015 | 1836 |
2016 | 977 |
2017 | 509 |
2018 | 890 |
Οι συνολικές αποχωρήσεις εκπαιδευτικών που έχουν γίνει το 2018 είναι 1666. Η κατανομή τους για την Δευτεροβάθμια είναι 1092. Τα αναλυτικά στοιχεία έχουν ως εξής:
Α/Α | ΑΙΤΙΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚ. |
1 | ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΛΛΗΣ ΘΕΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ | 4 |
2 | ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ | 72 |
3 | ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΛΟΓΩ ΘΑΝΑΤΟΥ | 94 |
4 | ΜΕΤΑΤΑΞΗ | 79 |
5 | ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΠΑΥΣΗ | 7 |
6 | ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚ. ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ | 99 |
7 | ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ | 719 |
8 | ΣΩΜΑΤΙΚΗ/ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ | 18 |
ΣΥΝΟΛΟ | 1092 |
Η κατανομή των 890 αποχωρήσεων λόγω αυτοδίκαιης αποχώρησης και παραιτήσεων έχει ως εξής:
ΚΛΑΔΟΣ | ΕΚΠΑΙΔ. |
ΠΕ03 | 183 |
ΠΕ04.01 | 92 |
ΠΕ02 | 135 |
ΠΕ06 | 63 |
ΠΕ11 | 35 |
ΠΕ04.02 | 35 |
ΠΕ01 | 33 |
ΠΕ05 | 31 |
ΠΕ19 | 25 |
ΠΕ04.04 | 19 |
ΠΕ04.05 | 17 |
ΠΕ86 | 16 |
ΠΕ09 | 16 |
ΠΕ07 | 13 |
ΠΕ17.02 | 11 |
ΠΕ13 | 11 |
ΠΕ12.05 | 9 |
ΠΕ17.03 | 8 |
ΠΕ10 | 8 |
ΠΕ16.01 | 8 |
ΠΕ08 | 7 |
ΠΕ15 | 7 |
ΠΕ12.04 | 6 |
ΠΕ80 | 6 |
ΠΕ79.01 | 5 |
ΠΕ14.04 | 5 |
ΠΕ12.02 | 4 |
ΤΕ01.02 | 4 |
ΠΕ12.08 | 4 |
ΠΕ18.02 | 4 |
ΠΕ12.01 | 3 |
ΠΕ20 | 3 |
ΠΕ18.13 | 3 |
ΠΕ17.08 | 3 |
ΠΕ18.18 | 3 |
ΠΕ85 | 2 |
ΠΕ17.07 | 2 |
ΠΕ12.10 | 2 |
ΠΕ17.01 | 2 |
ΠΕ83 | 2 |
ΠΕ14.01 | 2 |
ΠΕ88.01 | 2 |
ΠΕ17.06 | 2 |
ΤΕ01.06 | 2 |
ΤΕ01.04 | 2 |
ΠΕ18.26 | 2 |
ΠΕ18.37 | 2 |
ΠΕ17.05 | 2 |
ΠΕ84 | 1 |
ΠΕ18.12 | 1 |
ΠΕ18.07 | 1 |
ΠΕ18.15 | 1 |
ΤΕ01.13 | 1 |
ΔΕ01.04 | 1 |
ΔΕ01.02 | 1 |
ΠΕ18.25 | 1 |
ΠΕ18.10 | 1 |
ΔΕ01.10 | 1 |
ΤΕ01.08 | 1 |
ΠΕ18.31 | 1 |
ΠΕ12.06 | 1 |
ΠΕ18.36 | 1 |
ΠΕ17.11 | 1 |
ΔΕ01.13 | 1 |
ΠΕ18.03 | 1 |
ΠΕ18.41 | 1 |
ΤΕ01.03 | 1 |
ΠΕ17.04 | 1 |
ΤΕ01.05 | 1 |
ΔΕ01.01 | 1 |
ΤΕ01.07 | 1 |
ΠΕ78 | 1 |
ΤΕ01.12 | 1 |
ΔΕ02.01 | 1 |
ΤΕ01.20 | 1 |
ΠΕ14.02 | 1 |
ΠΕ04.03 | 1 |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ | 890 |
Είναι προφανές ότι με την τάση που έχει ο αριθμός των συνολικών παραιτήσεων, αρκετοί εκπαιδευτικοί σε λίγα χρόνια θα έχουν σχεδόν 50 χρόνια διαφορά ηλικίας με τους μαθητές τους! Μέσα στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να αναγνωριστεί η ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος και να μειωθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Ένα σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει με το νέο ασφαλιστικό είναι ότι μετά την 1.1.2022 ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών θα συνταξιοδοτείται πλέον σε ηλικίες από 62 έως και 67 ετών! Θεωρούμε απαράδεκτα τα όρια αυτά συνταξιοδότησης για τους εκπαιδευτικούς, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια -λόγω αδιοριστίας- η ηλικία έχει αυξηθεί δραματικά και το χάσμα γενεών μέσα στην τάξη είναι τεράστιο. Το αίτημα για πλήρη σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια εργασίας, ώστε να ανανεωθεί το έμψυχο δυναμικό της εκπαίδευσης, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να αμβλυνθεί το οξύ πρόβλημα της ανεργίας των νέων εκπαιδευτικών, παραμένει πάντα στην πρώτη γραμμή!
ΣΤ. ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η μακροχρόνια έλλειψη διορισμών, επιβαρύνει ηλικιακά τους Έλληνες εκπαιδευτικούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση στην Ελλάδα (2016) αναφέρει ότι το 49% των εκπαιδευτικών στην Α/θμια είναι άνω των 50 ετών, ενώ λιγότεροι από 1% είναι κάτω των 30 ετών. Για τη Β/θμια το 39% των εκπαιδευτικών έχουν ηλικία 40-49 ετών. Το 2014 ο Μ.Ο των υπηρετούντων στα Γυμνάσια ήταν τα 46,3 έτη, στα Γενικά Λύκεια τα 47,5 έτη και στα ΕΠΑΛ τα 45,7 έτη (ΚΑΝΕΠ 2017).
Έχοντας ως δεδομένο, ότι από το 2010 οι συνολικές αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών από όλη την εκπαίδευση ανέρχονται σε 33.808 κυρίαρχο αίτημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, αποτελεί η πραγματοποίηση μαζικών διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών και φυσικά ο περιορισμός της ελαστικής εργασίας με μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς.
Για το ζήτημα των διορισμών το 18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ πήρε μια πολύ σημαντική απόφαση που αναφέρει τα εξής:
Το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ αποφάσισε να ζητήσει:
- Μόνιμοι διορισμοί για όλους όσοι εργάζονται ως αναπληρωτές
- Κριτήρια διορισμού: α) Προϋπηρεσία β) Επιτυχόντες ΑΣΕΠ γ) Παλαιότητα πτυχίου δ) Κοινωνικά κριτήρια
- Προστασία της προϋπηρεσίας κατά 100%
Σχετικά με το σύστημα διορισμών η θέση των ΣΥΝΕΚ στις 19/11/2018 διατυπώνεται εδώ Μετά τις τελευταίες εξελίξεις η θέση μας είναι η ακόλουθη
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Σας ευχόμαστε καλή χρονιά με υγεία και ζωντανή την ελπίδα για ένα καλύτερο αύρι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου