Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Οι θέσεις των Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) επί του πολυνομοσχεδίου

To σχέδιο νόμου που κατατέθηκε προς διαβούλευση με τον τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» διατηρεί σε βασικές γραμμές το υφιστάμενο σχολείο και επιχειρεί διορθωτικές παρεμβάσεις αρκετές εκ των οποίων είναι θετικές, ενώ άλλες χρήζουν ουσιαστικών βελτιώσεων και σημαντικών διευκρινίσεων.
Οι επιχειρούμενες ρυθμίσεις στηρίζονται εν πολλοίς στις υφιστάμενες εκπαιδευτικές δομές του αλυσιτελούς και αναξιοκρατικού νόμου 4547/18 που λόγω του σχεδιασμού τους είναι απόμακρες από τις σχολικές μονάδες και δεν μπορούν να προσφέρουν αυτό που η εκπαίδευση έχει ανάγκη.
Ωστόσο, σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι αναγκαία η ενσωμάτωση στο σχέδιο νόμου ενός πλαισίου αποτελεσματικής στήριξης των Εκπαιδευτικών και των Σχολικών Μονάδων, ενός σταθερού, δίκαιου και αξιοκρατικού πλαισίου επιλογής στελεχών εκπαίδευσης καθώς και η επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων,  σύμφωνα με τις κατ’ επανάληψη προεκλογικές εξαγγελίες αλλά και τις μετεκλογικές προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στη  Βουλή, όταν και έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης.
Η ΠΕΣΣ ζητά την άμεση έναρξη του διαλόγου πάνω στο δημοσιοποιημένο σχέδιο νόμου ώστε μέσα από συγκλίσεις και συναινέσεις να προκύψει ένα σταθερό και μακρόπνοο θεσμικό  πλαίσιο για την Εκπαίδευση και τους Εκπαιδευτικούς, που αυτό το διάστημα υπό ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες αποδεικνύουν καθημερινά ότι δεν φείδονται κόπου και χρόνου για την παροχή γνώσης προς όφελος των μαθητών μας.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: