Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΈΒΡΟΥ. Καταδικάζουμε το πολυνομοσχέδιο και ζητάμε την άμεση απόσυρσή του εδώ και τώρα!!




Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΈΒΡΟΥ                                    Αλεξανδρούπολη, 29-4-2020

Δήμητρας 19 (παλαιό νοσοκομείο)                                    Αριθμός πρωτοκόλλου: 28

68100  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ                                             

e-mail: a.elme.evroy@gmail.com                                          

ΠΡΟΣ:   ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ
                  Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΈΒΡΟΥ
blog: http://aelmeevr.blogspot.com/                                   

πληροφορίες: Ταταρίδης Γιάννης

κινητό τηλέφωνο: 6939444034                                               



Καταδικάζουμε το πολυνομοσχέδιο και ζητάμε την άμεση απόσυρσή του εδώ και τώρα!! Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη τους
ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης»




Το Υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε αυτό που μέχρι πριν από λίγες μέρες ήταν «διαρροές» και φήμες. Κατέθεσε για διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση. Και μ’ αυτόν τον τρόπο απέδειξε περίτρανα πόσο σέβεται τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι όλο το τελευταίο διάστημα, από τη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία λόγω πανδημίας, προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανή τη σχέση των μαθητών με το σχολείο εφαρμόζοντας την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Με μεγάλη προσπάθεια και πολύ κόπο. Είναι ανήθικο που η εξέλιξη αυτή έρχεται εν μέσω πανδημίας, την ώρα που όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους, στα πλαίσια του «Μένουμε σπίτι», και δεν μπορούν να αντιδράσουν.

 Δεν είναι, όμως, μόνο η χρονική στιγμή της κατάθεσής του . Η κυβέρνηση  αξιοποιεί την πανδημία ως ευκαιρία, για να υλοποιήσει τα σχέδιά της χτυπώντας τα μορφωτικά και εργασιακά μας δικαιώματα. Μεταξύ των άλλων το πολυνομοσχέδιο προβλέπει τα εξής:

1.Αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό  και το Νηπιαγωγείο, ενώ οι εκπαιδευτικοί εδώ και χρόνια ζητούν τη μείωση του αριθμού ανά τμήμα, ώστε η διδακτική πράξη να γίνει πιο ουσιαστική και αποτελεσματική.

2. Αντιεπιστημονικό διαχωρισμό μαθημάτων (Α,Β,Γ ομάδα) , αύξηση του αριθμού των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο  και το Λύκειο και επαναφορά του αποτυχημένου θεσμού της τράπεζας θεμάτων από την Α΄Λυκείου. Εξεταστική εντατικοποίηση δηλ. στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε βάρος του διδακτικού χρόνου και  πυροδότηση του ανταγωνισμού που θα οδηγήσει τις οικογένειες των μαθητών σε ακόμη μεγαλύτερες οικονομικές θυσίες.

3. Αυστηροποίηση των ποινών που θα επιβάλλονται στους μαθητές. Αυτό κι αν θυμίζει παλιές εποχές!  Και πάλι το βάρος πέφτει στην τιμωρία των μαθητών και όχι στη συνειδητή συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία , στην αγάπη για τη μάθηση που καλλιεργούνται από το περιεχόμενο του σχολείου, στην πρόληψη της παραβατικότητας με παιδαγωγικούς όρους.

4.Επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, που θα ακολουθεί τους μαθητές σε όλη τους τη ζωή.

5.Επέκταση του θεσμού των πρότυπων σχολείων, που ενσαρκώνουν την ιδεοληψία περί αριστείας που έχει η παρούσα κυβέρνηση. Για ποια ισότητα μιλάμε, όταν γίνεται μια τέτοια προσπάθεια χωρισμού των μαθητών σε κατηγορίες;

6.Όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, θεσμοθέτηση μέγιστου ορίου ηλικίας των 17 ετών για εγγραφή σ’ αυτά. Η παραπάνω ρύθμιση θα έχει πολλά αρνητικά αποτελέσματα στη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση ,θα οδηγήσει εκτός σχολείου χιλιάδες μαθητές γενικών και τεχνικών σχολείων, θα τους αποκλείσει από το να σπουδάσουν σε ειδικότητες της επιλογής τους . Θα κλείσει απογευματινά ΕΠΑΛ, που λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό με ενήλικους μαθητές, θα οδηγήσει  στην κατάρτιση και τις δεξιότητες. Αυτοί που ωφελούνται είναι τα πάσης φύσεως ιδιωτικά ΙΕΚ που περιμένουν πώς και πώς την εφαρμογή τέτοιων μέτρων.

7. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου - και εξωτερική αυτή τη φορά - είναι  τιμωρητική και  ποτέ δεν έπεισε ότι στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού, όσο όμορφα κι αν διατυπώνεται. Μια αξιολόγηση, που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων σε ανώτερα και κατώτερα, σ’αυτά  που αξίζει να χρηματοδοτηθούν και σ’ αυτά που δεν αξίζει …..

8. Οι συνάδελφοι αναπληρωτές, που τόσα χρόνια καλύπτουν πάγιες ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό και πηγαίνουν ακόμα και στις πιο δυσπρόσιτες περιοχές, αφού  πέρσι  απαξιώθηκε  η προϋπηρεσία τους, τιμωρούνται με ποινή τριετούς αποκλεισμού από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας.

Τα παραπάνω δεν είναι τα μόνα που κάνουν το πολυνομοσχέδιο αυτό «ακατάλληλο» για τη δημόσια εκπαίδευση της χώρας μας. Είναι ράβε-ξήλωνε, γεννά νέες  ανισότητες, αποκλεισμούς, και δεν έχει καμιά σχέση με το όραμα των εκπαιδευτικών.

Το καταδικάζουμε και ζητάμε την άμεση απόσυρσή του.




Δεν υπάρχουν σχόλια: