Κουσινίδης Χάρης – Δεμερδεσλής Γιώργος
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ TOY ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ( ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ)
Να αποσυρθεί τώρα η απαράδεκτη εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ για τις υπηρεσιακές
μεταβολές εντός του καλοκαιριού!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι!
Α. Κάθε ημέρα
που περνά, γίνονται όλο και πιο εμφανείς
οι συνέπειες της προχειρότητας, της ανικανότητας και της εχθρικότητας προς τον
κόσμο της Εκπ/σης, που επιδεικνύει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μέσω των αποφάσεων που
λαμβάνει.
Δεν ξεχνάμε πως την περίοδο των οργανικών τοποθετήσεων Μαΐου –
Ιουνίου με την έκδοση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων: 1) Yποβάθμισαν - κατάργησαν μαθήματα και
εγκαινίασαν την «δίωξη» επιστημονικών κλάδων χωρίς καμία επιστημονική ή
παιδαγωγική τεκμηρίωση, περιφρονώντας τη δημόσια εκπαίδευση και απαξιώνοντας
μαθήματα, των οποίων η παιδαγωγική αξία είναι αναμφισβήτητη και φέρνουν σε επαφή τους μαθητές με την κοινωνία, την ιστορία, το περιβάλλον, την τέχνη και τον
πολιτισμό.
2) «Τίναξαν
στον αέρα» την εξέλιξη των υπηρεσιακών μεταβολών σε όλη τη χώρα αλλοιώνοντας
τα δεδομένα που τέθηκαν εξ αρχής και με τα οποία υλοποιήθηκαν οι μεταθέσεις. Είναι
δεδομένο ότι εξ αιτίας και αυτών των αιφνιδιαστικών και αντιεκπαιδευτικών «μεταρρυθμίσεων» χιλιάδες
επιπλέον συνάδελφοί μας θα κριθούν υπεράριθμοι το επόμενο διάστημα και θα
περιπλανώνται σε 4-5 σχολεία, ενώ οι αναπληρωτές των αντίστοιχων ειδικοτήτων
που πλήττονται από τα νέα ωρολόγια προγράμματα ήδη έχουν απολυθεί με ελάχιστες
ή και μηδαμινές ελπίδες επαναπρόσληψης!
Τώρα επιδεικνύοντας επιπλέον και άγνοια για τη
λειτουργία των ΠΥΣΔΕ της χώρας επιδιώκουν την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά ως τις
14 Αυγούστου, εν μέσω θερινών διακοπών και με κλειστά σχολεία. Αυτό ζητάει από
τις ΔΔΕ όλης της χώρας το ΥΠΑΙΘ, συγκεκριμένα με την εγκύκλιο Αρ.Πρωτ. 102027/ΓΔ5/30/07/2020
για « Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε λειτουργικά κενά »! Χρησιμοποιώντας
το φαιδρό επιχείρημα «περί αποφυγής συγχρωτισμού» επιχειρούν την καταστρατήγηση όλων των διαδικασιών που έχουν σχέση με
τη δυναμική διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών.
Για
άλλη μια φορά υπουργοί και γραμματείς του ΥΠΑΙΘ παίζουν παιχνίδια στην πλάτη
των συναδέλφων και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, προσπαθώντας και πάλι να «σερβίρουν»
στην κοινωνία το γνωστό επικοινωνιακό παραμύθι «για την ομαλή και απρόσκοπτη
έναρξη της νέας σχ. χρονιάς…». Ότι με την έναρξη των μαθημάτων «όλοι είναι στις θέσεις τους», ότι «όλα
θα λειτουργούν κανονικά» κλπ. Όμως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αυτό που επιδιώκει πραγματικά το Υπουργείο
είναι: με όσο γίνεται λιγότερο προσωπικό και με απόλυτη «ευελιξία» στη
διαχείριση των εκπ/κών να «λειτουργήσει» τα σχολεία, χωρίς να ενδιαφέρεται για
τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων των μαθητών και των εκπ/κών.
Είναι
γνωστό ότι η διαδικασία των τοποθετήσεων των εκπ/κών σε λειτουργικά κενά κατά
την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είναι πολύ πιο σύνθετη και δύσκολη απ’ τις
τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις στο πλαίσιο της διαδικασίας των μεταθέσεων που
πραγματοποιείται τον Μάιο - Ιούνιο. Η πραγματοποίησή τους με γνώμονα τη διαφάνεια και την εξάλειψη
ρουσφετολογικών εκδουλεύσεων, προϋποθέτει να έχουν σταθεροποιηθεί τα κενά και
τα πλεονάσματα των σχολείων. Για να υπάρχει αυτή η προϋπόθεση πρέπει να έχουν
ολοκληρωθεί όλες οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που διενεργούνται με ευθύνη
του Υπουργείου Παιδείας, να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφών και
μετεγγραφών των μαθητών, να έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα των σχολικών
μονάδων και να έχουν υπολογιστεί όλα τα κενά απ’ τις μακροχρόνιες άδειες των
εκπαιδευτικών.
Αυτή τη χρονική στιγμή καμιά απ’ τις παραπάνω
προϋποθέσεις δεν υπάρχει! Το
Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν έχει ολοκληρώσει την διαδικασία των αποσπάσεων
των εκπαιδευτικών, αλλά δεν έχει εκδώσει ούτε μια απόφαση για την έγκριση
λειτουργίας των ολιγομελών τμημάτων των σχολείων, κυρίως των ΕΠΑΛ. Εκτός κι’ αν
δεν έχει σκοπό να εγκρίνει κανένα……. Και όπως κάθε χρόνο ξεπερνούν τα 1500
πανελλαδικά !!!
Άρα εκ των πραγμάτων τα στοιχεία των κενών –
πλεονασμάτων αυτή την περίοδο δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Επιπλέον με κλειστά σχολεία και με εκπ/κούς να βρίσκονται σε νόμιμη άδεια
και μάλιστα χωρίς να υπάρχει προγραμματισμός που να ήταν εξαρχής σε γνώση τους,
η διαδικασία που επιλέγει το Υπουργείο
Παιδείας όχι μόνο είναι έωλη, αλλά και απόλυτα διαβλητή. Αποτελεί την κορωνίδα
της αδιαφάνειας και τη χαρά των ρουσφετολογικών μηχανισμών. Ποιός εγγυάται
ότι αυτή την χρονική περίοδο θα ενημερωθούν πλήρως οι συνάδελφοι ώστε να υποβάλουν
αιτήσεις προσωρινής τοποθέτησης, από οποιαδήποτε γωνιά της χώρας βρίσκονται!
Και βεβαίως, όπως κατ’ επανάληψη έχουμε δηλώσει κι
όπως η νομοθεσία προβλέπει ( ΠΔ 50/96 και 100 /97) η απόλυτα δίκαιη και
διαφανής διαδικασία, προϋποθέτει το άνοιγμα των σχολείων, αναλήψεις υπηρεσίας,
συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων για κατανομή μαθημάτων, καθορισμό των
υπεραριθμιών και καταγραφή των πραγματικών αναγκών σε εκπ/κούς.
Αυτή η εγκύκλιος μόνο δεινά θα επιφέρει. Δεν έχει σκοπό ούτε τους συναδέλφους να
βοηθήσει, ούτε τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να διευκολύνει. Σκοπός του ΥΠΑΙΘ είναι να δημιουργήσει μία επίφαση ετοιμότητας και
άψογης λειτουργίας και να καταγράψει όσο το δυνατόν λιγότερα κενά.
Όμως θα προκληθούν λάθη και αδικίες. Τα ΠΥΣΔΕ θα μπούνε σε ένα φαύλο κύκλο
τοποθετήσεων, εξέτασης ενστάσεων κ.ο.κ. Πολλοί συνάδελφοι θα βιώνουν μία
παρατεταμένη εκκρεμότητα και ανασφάλεια και πολλές σχολικές μονάδες θα βιώνουν
συνεχείς ανακατατάξεις.
Θα επαναλάβουμε για πολλοστή φορά:
Εάν το Υπουργείο ενδιαφερόταν πραγματικά για την ομαλή και απρόσκοπτη
έναρξη της νέας σχ. χρονιάς θα έπρεπε:
Τα σχολεία να είναι έτοιμα να λειτουργήσουν το Σεπτέμβριο, έχοντας το
υπουργείο πρώτα προσλάβει μόνιμους εκπ/κούς, προκειμένου να καλυφθούν
όλα τα κενά στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση.
Να είχε αποδεχθεί τις διεκδικήσεις του εκπ/κού κινήματος για τμήματα με
μικρό αριθμό μαθητών ( προκαλεί γέλιο ο
ισχυρισμός «περί αποφυγής
συγχρωτισμού», όταν διατηρείται το απαράδεκτα υψηλά όριο
μαθητών ανά τμήμα σε Γ/σια και ΓΕΛ (27 + 10% με απόφαση προϊσταμένου),
και για επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Τα μαθήματα, οι αναθέσεις τους και τα ωρολόγια προγράμματα, να μην
καθορίζονται από τα μνημόνια και τα δημοσιονομικά σύμφωνα, αλλά από τις
πραγματικές παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες.
Να είχε ολοκληρώσει τις κάθε είδους υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών έως το τέλος Ιουνίου.
Να είχε ετοιμάσει τις αναγκαίες προσλήψεις των
συναδέλφων αναπληρωτών.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει, έστω και την ύστατη ώρα, αυτή
την απαράδεκτη εγκύκλιο.
Β. Η ΔΔΕ Έβρου,
σε εφαρμογή της παραπάνω εγκυκλίου, καλεί
σε συνεδρίαση τα μέλη του ΠΥΣΔΕ σήμερα 06/08 για λήψη απόφασης για προσδιορισμό
λειτουργικών κενών/ πλεονασμάτων (υπεραριθμίες). Επίσης έχει αναρτήσει στον ιστότοπό της ενδεικτικό πίνακα λειτουργικών
κενών/πλεονασμάτων ( δύο φορές ο 1ος στο https://agonsysp.blogspot.com/2020/08/2020-2021.html
και ο 2ος στο https://agonsysp.blogspot.com/2020/08/neo-2-2020-2021.html
). Δηλώνουμε ότι εξ αιτίας
όλων των προαναφερομένων λόγων αλλά και του γεγονότος ότι τα οποιαδήποτε
υπηρεσιακά στοιχεία είναι αποτέλεσμα όλων των αντιεκπαιδευτικών «μεταρρυθμίσεων» που έχουν
εφαρμοστεί στο Δημόσιο Σχολείο τα τελευταία 11 έτη με τις συνεχείς μνημονιακές
πολιτικές Κυβερνήσεων - Ο.Ο.Σ.Α.
- Ε.Ε. και έρχονται σε άμεση αντίθεση με τα συμφέροντα του κλάδου και τις
θέσεις της Ομοσπονδίας μας, θα
καταψηφίσουμε και θα καταγγείλουμε την έκδοση των σχετικών πινάκων.
Όπως κάθε
φορά, θα συμβάλλουμε με τις προτάσεις και τις θέσεις μας στη διαμόρφωση
διαφανούς και δίκαιου πλαισίου τοποθετήσεων.
Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς
ΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ XAΡΙΛΑΟΣ (ΧΑΡΗΣ) κινητό: 6937032925 και 6944838869, e-mail: xkousini@gmail.com, xkousini@sch.gr, facebook: Χαρίλαος Κουσινίδης
ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν.ΕΒΡΟΥ και ΑΙΡΕΤΟ
ΜΕΛΟΣ ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΡΙΦ.ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου