Κυριακή 11 Απριλίου 2021

Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ. Επικαιροποιημένο υπόμνημα αιτημάτων προς τον υφυπουργό Παιδείας κ. Συρίγο.

 



Β΄   ΕΛΜΕ   ΕΒΡΟΥ                                                                        Ν. Ορεστιάδα 07 - 04 - 2021

ΕΡΓAΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ                                       Αρ. πρωτ.: 49

e-mail :b.elme.evrou@gmail.com

blog: http://b-elme-evrou.blogspot.gr/

ΠΡΟΣ:

 

1.             κ. Συρίγο Άγγελο

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

ΚΟΙΝ:

1.      ΔΗΜΟ Ν.ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ

2.      ΔΗΜΟ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ

3.      Π.Δ.Ε Α.Μ.Θ.

4.      Δ.Δ.Ε. ΕΒΡΟΥ

5.      Σχ. μονάδες Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟ

6.        ΜΜΕ

 

ΘΕΜΑ: « Υπόμνημα του Δ.Σ. της Β ΕΛΜΕ Έβρου »

 

Κύριε Υπουργέ

 

Ως Δ.Σ. της Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ μάθαμε για την επίσκεψή σας στην περιοχή μας και καθώς δεν μας έχει δοθεί η δυνατότητα συνάντησης, σας αποστέλλουμε το παρόν υπόμνημα, που περιλαμβάνει επείγοντα προβλήματα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης τα οποία έχουν συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια και έχουν επιφέρει σοβαρές δυσλειτουργίες στην εκπαιδευτική διαδικασία της περιοχής μας αλλά και συνολικά στον ελλαδικό χώρο. Η άμεση επίλυσή τους έχει καταλυτική σημασία για τον κλάδο μας και θα συμβάλει αποφασιστικά στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.

 

Προβλήματα λειτουργίας σχολείων και εκπαιδευτικών:

 

ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της αναποτελεσματικής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή, την υγεία, τη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας.

 

Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων το αμέσως επόμενο διάστημα απαιτούμε:

·       Διενέργεια δωρεάν, μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ για έλεγχο της διάδοσης του ιού και ουσιαστικά πρωτόκολλα προστασίας, με ευθύνη του ΕΟΔΥ.

·       Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών και όσων εμπλέκονται με την εκπαιδευτική διαδικασία στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.

·       Μέτρα για την μείωση των μαθητών ανά τάξη, με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές/τμήμα. Πρόσληψη επιπλέον βοηθητικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας.

·       Δημοσιοποίηση των πρακτικών της συνεδρίασης της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, κατά την οποία αποφασίστηκε το άνοιγμα των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

·       Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

·       Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

Για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά διεκδικούμε από τώρα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, να καταθέσουν ολοκληρωμένο σχέδιο για τα σχολεία:

·       Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.

·       Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ – ΕΒΠ.

·       Μόνιμοι διορισμοί βοηθητικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, σύμφωνα με τις υφιστάμενες ανάγκες.

·       Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.

·       Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.

·       Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, ΠΔΣ και Μ.Ν.Α.Ε. με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

·       Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

·       Αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών των σχολείων με ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών των σχολείων, που θα υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δε θα την υποκαθιστούν. Απεμπλοκή των ιδιωτών από τις διάφορες λειτουργίες του σχολείου που τους έχει παραχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας.

·       Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας και των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις. Καμία αξιοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών.

Μαζί με τους υγειονομικούς και όλο τον λαό απαιτούμε εδώ και τώρα:

·       Μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, νοσηλευτών και υγειονομικών.

·       Πλήρη επίταξη, άνευ όρων, κλινών, κλινικών, κρεβατιών ΜΕΘ, εξοπλισμού εργαστηρίων και του προσωπικού του ιδιωτικού τομέα και ένταξή του στο κρατικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Α. ΓΕΝΙΚΑ

 

από το 2010 έως και σήμερα εφαρμόζονται οι εξής μνημονιακές ( και όχι μόνο) «απορρυθμίσεις»:

 

α) Σταμάτησαν οι μόνιμοι διορισμοί εκπ/κών με αποτέλεσμα κάθε Σεπτέμβρη τα κενά στα σχολεία να είναι δεκάδες χιλιάδες και οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας να βρίσκονται όλα αυτά τα χρόνια σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας. Οπωσδήποτε είναι θετικό το γεγονός των διορισμών στην Ειδική Αγωγή, που υλοποιήθηκαν μετά από τους πολύχρονους αγώνες του εκπ/κού κινήματος, όμως είναι λίγοι σχετικά με τις υπάρχουσες οργανικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης το ΥΠΑΙΘ πρέπει να αποσαφηνίσει άμεσα τις προθέσεις του σχετικά με το χρόνο υλοποίησης της διαδικασίας των μονίμων διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση, καθώς και με τον αριθμό των συναδέλφων που πρόκειται να διοριστούν. Οι αποσπασματικές εξαγγελίες του υπουργείου εμπαίζουν τους αναπληρωτές συναδέλφους μας και επιτείνουν την αγωνία τους!

β) Καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν χιλιάδες σχ. μονάδες, τμήματα και υποστηρικτικές δομές.

γ) Αυξήθηκε το διδακτικό μας ωράριο με συνέπεια την εμφάνιση μεγάλου αριθμού πλεονασμάτων σε αρκετές ειδικότητες.

δ) Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα εκτινάχθηκε στους 27 συν 10%. Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ότι: o αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20 για τα τμήματα των Γυμνασίων και της γενικής παιδείας των Λυκείων, τους 15 στις κατευθύνσεις και τους 10 για τα εργαστήρια. ( Σχετική ρύθμιση των ανωτέρω μεγίστων αριθμητικών ορίων, για όσο χρόνο διαρκεί η πανδημία, όπως αναπτύξαμε στην αρχή του υπομνήματος. ).

ε) Καταργήθηκε η Π.Δ.Σ. και ξεκινάει με καθυστέρηση κάθε σχ. έτος η Ενισχυτική Διδασκαλία.

στ) Τροποποιήθηκαν πάμπολλες φορές τα ωρολόγια προγράμματα όλων των τύπων των Σχολείων, μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας και καταργήθηκε ταυτόχρονα το 3ωρο των υπευθύνων εργαστηρίων. Με την τελευταία μάλιστα τροποποίησή τους σε Γυμνάσια και ΓΕ.Λ., η Εκπ/ση γνώρισε τη μεγαλύτερη «σφαγή» μαθημάτων και ολόκληρων κλάδων καθηγητών των τελευταίων χρόνων (κοινωνικές επιστήμες, καλλιτεχνικά μαθήματα κλπ). Μια «εκκαθάριση» που θυμίζει «μέρες Αρβανιτόπουλου», που οδήγησε το 2013 σε μια νύκτα 2.500 καθηγητές σε διαθεσιμότητα αφού πρώτα κατάργησε τα μαθήματά τους.

ζ) Μειώθηκαν τα τμήματα, οι ειδικότητες και οι τομείς στην ΤΕΕ.

η) Αυστηροποιήθηκαν οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ, καθώς και των κατευθύνσεων και των Ο.Π. στα ΓΕΛ.

θ) Εφαρμόστηκε η εγκύκλιος για τις ηλεκτρ. εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ και στα ΓΕΛ με συνακόλουθη περαιτέρω μείωση τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων, ειδικοτήτων, τμημάτων κατευθύνσεων και Ο.Π.

ι) Εκδόθηκε εγκύκλιος για τον ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων των ΕΠΑ.Λ.

ια) Εκδόθηκαν εγκύκλιοι για τον περιορισμό της λειτουργίας των ξενόγλωσσων τμημάτων και τον περιορισμό της ελεύθερης επιλογής 2ης ξένης γλώσσας στους μαθητές.

ιβ) Άλλαξαν τα κριτήρια για τη στελέχωση των σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).

ιγ) Αυστηροποιήθηκαν τα κριτήρια μείωσης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

ιδ) Συνεχώς αλλάζουν οι αναθέσεις μαθημάτων (Γ ανάθεση και ανάθεση εκτός πλαισίου).

ιε) Ενοποιήθηκαν ειδικότητες και σε πολλές περιπτώσεις με εντελώς αντιεπιστημονικό και οξύμωρο αποτέλεσμα!

ιστ) Καταργήθηκε η Δ΄ τάξη στα Εσπ. ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.

ιζ) Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς, έδωσαν τη χαριστική βολή με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.

ιη) Ψηφίστηκε η απαράδεκτη ρύθμιση που προβλέπει βιντεοσκόπηση των μαθημάτων στην τάξη και μετατρέπει την διδασκαλία από συλλογική δημιουργία και διαρκή αγώνα για τη διαμόρφωση αληθινά ελεύθερων ανθρώπων και υπεύθυνων πολιτών, σε εκπομπή reality και αρένα εντυπώσεων για το φιλοθεάμον κοινό!

ιθ) Προωθείται η «αυτονομία» της σχ. μονάδας ως προεόρτιο της πλήρους ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Εκπ/σης.

κ) Ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο – έκτρωμα, το οποίο ενώ δεν επιλύει κανένα από τα σημαντικά προβλήματα της Εκπ/σης, επαναφέρει αρνητικές ρυθμίσεις του παρελθόντος που έχουν καταδικαστεί από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, διότι:

 

·                     Περιλαμβάνει επαναφορά της τράπεζας θεμάτων σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ και τη βάση του 10.

·                     Θεσπίζει την αυτοαξιολόγηση του εκπ/κού έργου αλλά και την εξωτερική αξιολόγηση ενώ με Π.Δ. θα νομοθετηθεί και η ατομική αξιολόγηση εκπ/κών. Ήδη ο εκπαιδευτικός κόσμος έδωσε την ηχηρή του απάντηση σε όλη τη χώρα απορρίπτοντας με συντριπτική πλειοψηφία τους αναχρονιστικούς σχεδιασμούς του ΥΠΑΙΘ.

·                     Επαναφέρει το εκδικητικό μέτρο της επιβολής ποινής σε όσους συναδέλφους αναπληρωτές δεν αποδεχθούν διορισμό.

·                     Ενισχύει τη διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων με την αύξηση και ενίσχυση των προτύπων σε βάρος των πειραματικών.

·                     Μονιμοποιεί την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων σε παρόντα χρόνο και με ανοιχτά σχολεία.

κα) Εξισώνονται επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και ιδιωτικών κολεγίων και δίνεται το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων, να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο.

κβ) Συγκροτήθηκαν «νόθα» υπηρεσιακά συμβούλια, μετά τη μαζική αποχή των εκπαιδευτικών από το φιάσκο της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που επιχείρησε να επιβάλλει το υπουργείο. Φυσικά αυτά τα υπηρεσιακά συμβούλια, δεν αναγνωρίζονται από τον κλάδο και ούτε τον εκπροσωπούν.

 

Τα παραπάνω αντιεκπαιδευτικά μέτρα έχουν ως κύριο στόχο την εξοικονόμηση πόρων και δημιούργησαν κι εξακολουθούν να δημιουργούν «δεξαμενές» τεχνητών πλεονασμάτων σε εκπ/κό προσωπικό. Στην πράξη φαλκιδεύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και υπονομεύουν την εργασιακή ομαλότητα των εκπ/κών, προωθώντας το μοντέλο του καθηγητή – δασκάλου, ο οποίος διδάσκει «απ’ όλα». Επιπλέον δείχνουν την εχθρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το ΥΠΑΙΘ τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς και τα συνδικαλιστικά σωματεία τους. Για να επανέλθει η ηρεμία στο Δημόσιο Σχολείο και η εργασιακή ομαλότητα, θα πρέπει το Υπουργείο να καταργήσει όλες τις παραπάνω αντιεκπαιδευτικές αλλαγές και να δρομολογήσει διαδικασίες για μια Παιδεία ουσιαστική, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.

 

Β. ΕΙΔΙΚΑ

 

1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

α) ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Λόγω μηδενικών σχεδόν μόνιμων διορισμών τα τελευταία 10 χρόνια και χιλιάδων συνταξιοδοτήσεων υπάρχουν οργανικά κενά σε πολλές ειδικότητες. Τα σχολεία μας λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό με αναπληρωτές εκπ/κούς οι οποίοι προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς με αποτέλεσμα να χάνονται κάθε χρόνο χιλιάδες διδακτικές ώρες ακόμη και σε Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που είναι αδύνατον να αναπληρωθούν. Ταυτόχρονα οι ελαστικά εργαζόμενοι συνάδελφοί μας ζουν σε ένα μόνιμο πλέον καθεστώς εργασιακής περιπλάνησης, με τραγικές συνέπειες τόσο σε οικογενειακό όσο και σε οικονομικό επίπεδο και συγχρόνως στερούνται βασικών εργασιακών δικαιωμάτων. Η κατάσταση αυτή έχει άμεσες συνέπειες και στους μαθητές μας οι οποίοι αναγκάζονται να αλλάζουν διαρκώς καθηγητές και να επηρεάζεται αρνητικά η μαθησιακή τους πορεία.

Ζητάμε:

·         Να συνεχιστούν οι μόνιμοι διορισμοί εκπ/κών προκειμένου να καλυφθούν όλα τα κενά σε Γενική και Ειδική Αγωγή. Να καταργηθεί ο ν. 4589/2019 και οι διορισμοί να γίνουν με βάση την προϋπηρεσία και τον χρόνο κτήσης πτυχίου.

 

β) ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

Ζητάμε

·         Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας (ωρομίσθιοι, ΑΜΩ). Οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας να προσλαμβάνονται με πλήρες διδακτικό ωράριο και μόνο για την κάλυψη έκτακτων λειτουργικών κενών.

·         Την άμεση πρόσληψη ΟΛΩΝ των αναπληρωτών από την 1η Σεπτεμβρίου σε μία φάση και με δεδομένα και εκ των προτέρων δημοσιοποιημένα όλα τα εκπαιδευτικά κενά.

·         Πλήρη εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

·         12μηνη σύμβαση εργασίας και επιδόματα στέγασης, σίτισης και μετακίνησης.

·         Να ανοίξουν οι πίνακες αναπληρωτών εκπ/κών και να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία από το Μάιο 2018 έως και σήμερα και να δοθεί η δυνατότητα στους συναδέλφους μας που για προσωπικούς λόγους δεν αιτήθηκαν πρόσληψης την προηγούμενη χρονιά, να συμπεριληφθούν στους νέους πίνακες.

 

γ) ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Εξ αιτίας των μεταβολών που επήλθαν στο ωράριό μας το 2013, οι συνάδελφοί μας σε ένα μεγάλο ποσοστό τους καλούνται να μετακινούνται καθημερινά σε 3, 4 ή και περισσότερες σχολικές μονάδες με κίνδυνο την προσωπική τους ασφάλεια. Εκτός αυτού κάτι τέτοιο δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη σύνταξη ωρολογίων προγραμμάτων και λειτουργεί σε βάρος των παιδαγωγικών και μαθησιακών αναγκών των παιδιών.

Ζητάμε

·      Την επαναφορά της μείωσης του ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων, καθώς και την επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.

·      Να αναγνωρίζεται ως εργασιακός χρόνος η μετακίνηση σε άλλα σχολεία και να μειώνεται το ωράριο όσων διατίθενται ανάλογα με τον αριθμό και την απόσταση των σχολείων.

·      Τη νομοθετική κατοχύρωση της υποχρέωσης της Διοίκησης για έκδοση εντολών μετακίνησης για την κάλυψη των διατιθεμένων συναδέλφων που μετακινούνται.

 

δ) ΠΔΣ - ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Είναι πολύ σημαντική η λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

Ζητάμε

 

·      Να επαναλειτουργήσει η Π.Δ.Σ

·      Η Π.Δ.Σ. και η Ενισχυτική Διδασκαλία να ξεκινάνε άμεσα, με την έναρξη του διδακτικού έτους.

Οι μαθητές και οι γονείς διαμαρτύρονται για τις συνεχείς ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ καθυστερήσεις της έναρξης λειτουργίας των θεσμών αυτών, διότι έχουν διαπιστώσει τα επιτυχή αποτελέσματά τους, ιδιαιτέρως στον ακριτικό νομό μας.

 

ε) Για τις ειδικότητες των εκπ/κών που εμφανίζουν «πλεονάσματα» [ ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ11, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ86 ]:

Ζητάμε

 

·        Να αρθούν οι περιορισμοί στη λειτουργία των ξενόγλωσσων τμημάτων, να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα και να θεσμοθετηθεί η διδασκαλία των ξένων γλωσσών κατά επίπεδα γνώσεων.

·        Να οργανωθεί η λειτουργία της Π.Δ.Σ. στη Φυσική Αγωγή στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ. Στο νομό μας οι συνάδελφοι ΠΕ11 έχουν προτείνει αναλυτικά τον τρόπο διεξαγωγής της και την ιδιαίτερη στόχευσή της.

·        Να στελεχώνεται η Ομάδα Φυσικής Αγωγής, με περισσότερους συν. ΠΕ11, διαφόρων εξειδικεύσεων.

·        Να κατοχυρωθεί συγκεκριμένος αριθμός ωρών σε εβδ. βάση, που να συνυπολογίζεται στο υποχρεωτικό ωράριο των εκπ/κών ΠΕ11, με αντικείμενο την οργάνωση των σχολικών αγώνων.

·        Να κατοχυρωθεί ένα σύγχρονο, ασφαλές και αποτελεσματικό πλαίσιο λειτουργίας των κολυμβητηρίων με την αναγκαία και πλήρη στελέχωσή τους σε μόνιμη βάση. Δεν είναι δυνατόν να ξεκινάνε οι υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου και να μην έχουν δημοσιοποιηθεί οι διαδικασίες λειτουργίας των κολυμβητηρίων!

·        Οι συνάδελφοι ΠΕ11 στο νομό μας έχουν ανακοινώσει ένα πλαίσιο λειτουργίας του μαθήματος της Φ.Α. (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ! http://agonsysp.blogspot.com/2018/08/blog-post_88.html#more), το οποίο μπορεί να υλοποιηθεί εφ’ όσον υπάρχουν διαθέσιμοι ΠΕ11.

·        Οι σύγχρονες κοινωνικές και παιδαγωγικές συνθήκες επιβάλλουν την ύπαρξη και λειτουργία ομάδων εκπ/κών (κυρίως ΠΕ11 και πρώην ΠΕ15) σε κάθε Σχολείο, με προβλεπόμενο εβδομαδιαίο ωράριο, για την φροντίδα της υγιεινής ζωής και της σωστής διατροφής όλων των μαθητών.

·        Να θεωρηθούν εργαστηριακά τα μαθήματα Τεχνολογίας – Πληροφορικής, ώστε να λειτουργούν με μειωμένο αριθμό μαθητών.

·        Να κατοχυρωθεί συγκεκριμένος αριθμός ωρών σε εβδ. βάση, που να συνυπολογίζεται στο υποχρεωτικό ωράριο των εκπ/κών ΠΕ86, με αντικείμενο την γραμματειακή στήριξη των λειτουργιών της σχ. μονάδας.

·        Να τροποποιηθούν άμεσα τα νέα ωρολόγια προγράμματα σε Γυμνάσια και ΓΕΛ, που εξοβελίζουν και καταργούν μαθήματα και ολόκληρους κλάδους εκπ/κών από το Δημόσιο Σχολείο με απαράδεκτο, κυνικό κι αντιεπιστημονικό τρόπο. Είναι απαράδεκτες οι ρυθμίσεις αυτές που δημιουργούν επιπλέον εκπ/κούς χωρίς ωράριο, υπεραρίθμους, μονίμως περιπλανώμενους σε 4 και 5 σχολεία!

 

στ) Σ.Δ.Ε.

 

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας τα τελευταία χρόνια δέχονται τα αλλεπάλληλα χτυπήματα της αδιαφορίας, της ελλιπούς χρηματοδότησης, της έλλειψης σχεδιασμού και ευαισθησίας με την οποία θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται αυτές οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές δομές.

Η λειτουργία των δομών τίθεται σε κίνδυνο λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησής τους και διότι το εκπαιδευτικό έργο που προσφέρεται σε αυτές είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον χρόνο πρόσληψης και το είδος της σύμβασης των ωρομισθίων συναδέλφων μας.

Ζητούμε την άμεση επίλυση των προβλημάτων τους.

 

ζ) ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Ζητάμε να αρθούν οι περιορισμοί στην οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών στα Σχολεία, με συνυπολογισμό των ωρών απασχόλησης σε αυτά, στο εβδομαδιαίο ωράριο των εκπ/κών.

 

η) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Είναι επιτακτική ανάγκη να έχουμε ως εκπ/κοί τη δυνατότητα επιμόρφωσης στο γνωστικό μας αντικείμενο, αλλά και σε νέες διδακτικές μεθόδους που θα βοηθήσουν ώστε να έχουμε καλύτερα εκπ/κά αποτελέσματα και να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.

Ζητάμε τη θέσπιση ετήσιας επιμόρφωσης πανεπιστημιακού επιπέδου (σε προαιρετική κατεύθυνση), με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

 

θ) ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Ζητάμε

·         Κατάργηση της απόφασης 33120/ΓΔ4/28-2-2017

·         Αποζημίωση των εκδρομών σύμφωνα με το ν.2685/99

·         Κάλυψη της μετακίνησης και διαμονής των εκπ/κών - συνοδών από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τους μαθητές μας.

 

ι) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ζητάμε

·         Την άμεση, οριστική και πλήρη κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της «αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης» και της ΑΔΙΠΔΔΕ.

 

ια) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Ζητάμε

·        Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς για να ζούμε αξιοπρεπώς.

·        Δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας – συνταξιοδότησης - πρόνοιας και κοινωνικής ασφάλισης. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων

 

2. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Α.

·         Καταγγέλλουμε την ενέργεια του Υπουργείου για ορισμό δοτών «εκπροσώπων» στα Υ.Σ., με το άρθρο 123 του N. 4763/2020.

Ζητάμε

·         Να καταργηθεί το άρθρο 22 του νόμου 4728/20 και η εφαρμοστική ΥΑ (Φ.350/52/139940), όπου ορίζεται η διεξαγωγή των εκλογών για την ανάδειξη αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια με ηλεκτρονική ψηφοφορία.

·         Παράταση της θητείας των αιρετών που ήταν εν ενεργεία την 31/12/20, μέχρις ότου υπάρξουν οι υγειονομικές συνθήκες που θα καταστήσουν ασφαλή τη διεξαγωγή της δια ζώσης εκλογικής διαδικασίας ( όπως έγινε σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις εκπροσώπησης των Δημ. Υπαλλήλων ).

Β. Ζητάμε

α)

·         Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών (μεταθέσεις –αποσπάσεις, μετατάξεις κλπ.) να ολοκληρώνονται έως το τέλος Ιουνίου.

·         Διαφάνεια σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές. Kάθε είδους υπηρεσιακή μεταβολή μονίμων και αναπληρωτών εκπ/κών να αποφασίζεται στις συνεδριάσεις των υπηρεσιακών Συμβουλίων με συγκεκριμένα κριτήρια και μοριοδότηση.

 

β) ΑΛΛΑΓΗ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ

Λόγω γεωγραφικής ιδιομορφίας του ν. Έβρου θεωρούμε απαραίτητη τη δημιουργία 3 περιοχών μετάθεσης, ως εξής:

 

Α΄ ΕΒΡΟΥ: Δήμοι Αλεξανδρούπολης και Σουφλίου

 

Β΄ ΕΒΡΟΥ: Δήμοι Διδυμοτείχου και Ορεστιάδας

 

Γ΄ ΕΒΡΟΥ: Δήμος Σαμοθράκης

 

Ένας τέτοιος διαχωρισμός :

ι) Θα διευκολύνει το έργο των μόνιμων εκπ/κών που εργάζονται στα σχολεία του νομού, καθώς έχουμε αρκετές περιπτώσεις συναδέλφων που διανύουν καθημερινά μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις καλύπτοντας ανάγκες σχολείων τόσο στο βόρειο όσο και στο νότιο ταυτόχρονα τμήμα του Έβρου.

ιι) Θα ξεκαθαρίσει σε ένα μεγάλο βαθμό το τοπίο για τους αναπληρωτές εκπ/κούς. Υπάρχουν συνάδελφοι που μη γνωρίζοντας το πού μπορεί να βρεθούν αποφεύγουν να δηλώσουν στην αίτηση πρόσληψής τους τον ν. Έβρου και άλλους που αναγκάζονται μετά την τοποθέτησή τους σε παραίτηση.

 

γ) ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

Ζητάμε

 

·         Να αναμοριοδοτηθούν στα επίπεδα προ της υπουργικής απόφασης του 2018, όσες σχ. μονάδες της περιοχής του Β. Έβρου υπέστησαν μείωση μορίων.

·         Να επανέλθει ο χαρακτηρισμός του «δυσπρόσιτου σχολείου» σε όσες σχ. μονάδες της περιοχής του Β. Έβρου αποχαρακτηρίστηκαν με την παραπάνω απόφαση.

 

δ) ΙΔΡΥΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ Β. ΕΒΡΟ

Η μεγάλη χιλιομετρική απόσταση της περιφερειακής Ενότητας Έβρου σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό των σχολικών μονάδων της Β/θμιας Εκπ/σης (52), καθιστά κάτι περισσότερο από απαραίτητη τη λειτουργία και 2ης Διεύθυνσης. Η μετάβαση των εκπ/κών του βορείου Έβρου στην Αλεξανδρούπολη είναι εξαιρετικά δύσκολη τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο επικινδυνότητας λόγω του κακού οδικού δικτύου ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο. Οι δε αρμοδιότητες της Διεύθυνσης έχουν κατά πολύ αυξηθεί με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσκολία εξυπηρέτησης των εκατοντάδων εκπ/κών. Το αίτημά μας αυτό έχει κατατεθεί στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας από το 2010.

 

3. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

α) Ζητάμε

·         Μη εφαρμογή και κατάργηση του πρόσφατα ψηφισθέντος νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση.

·         Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας.

β) Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στα εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ της περιοχής μας, ενώ δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες διαδικασίες συντήρησης και ανανέωσης του εξοπλισμού που είναι απαρχαιωμένος.

Ζητάμε

·      Να αυξηθούν οι πιστώσεις για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

 

4. ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ζητάμε

·      Να επικαιροποιηθούν με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, οι οργανικές θέσεις στα ΕΕΕΕΚ, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ, Τμήματα ένταξης και να συνεχιστεί άμεσα η διαδικασία των μονίμων διορισμών εκπ/κών στην Ειδική Αγωγή, αφού συνυπολογιστούν όλα τα επικαιροποιημένα κενά.

 

5. ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΝΕΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

α) Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ορεστιάδας φιλοξενείται σε κτίριο του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Έβρου και δεν έχει δικό του κτίριο, ενώ και το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Ορεστιάδας λειτουργεί στις εγκαταστάσεις του Σ.Δ.Ε. Ορ/δας.

Ζητάμε

·      την κατασκευή κατάλληλου κτιρίου στην περιοχή του Βορείου Έβρου για να στεγάσει τα ειδικά σχολεία ΟΛΩΝ των βαθμίδων.

 

β) Ζητάμε

·      την ολοκλήρωση της κτιριακής υποδομής του Σ.Δ.Ε. Ορεστιάδας και τη στελέχωση του με μόνιμο προσωπικό.

 

γ) Ζητάμε

·      την έκτακτη χρηματοδότηση για την συντήρηση και αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων των ΕΠΑΛ Διδ/χου και Ορεστιάδας

·      την έκτακτη χρηματοδότηση για την συντήρηση και αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του κτιριακού συγκροτήματος των Γ/σίων και ΓΕΛ Διδ/χου

·      την έκτακτη χρηματοδότηση για την συντήρηση και αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Γ/σίου Λαβάρων

 

δ) Εισηγούμαστε τη δημιουργία Μουσικού, Καλλιτεχνικού και Αθλητικού Σχολείου στον Βόρειο Έβρο.

 

ε) Έχουμε καταθέσει αναλυτική πρόταση στο παρελθόν για την ίδρυση και λειτουργία Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στις Καστανιές Έβρου.

 

στ) Θεωρούμε απαραίτητη την πρόσληψη φυλάκων – συντηρητών κτιρίων σε όλα τα σχολεία.

 

6. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Σχολικών Επιτροπών

Οι ιδιαίτερες ανάγκες για θέρμανση (έντονο το πρόβλημα στα σχολεία μας λόγω κλιματολογικών συνθηκών) αλλά και για την λήψη υγειονομικών μέτρων κατά της πρόσφατης πανδημίας του κορωνοιού, απαιτούν άμεση και ουσιαστική αύξηση της επιχορήγησης των σχολικών επιτροπών για υποδομές (μόνωση, συντήρηση καυστήρων) και αναλώσιμα υλικά που απαιτούνται, καθώς και για βελτίωση (επισκευή κ.λπ.) χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος (κυλικεία, W.C. κ.ά.).

 

7. ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ

Ζητάμε να δοθούν κίνητρα παραμονής σε όσους εθελούσια, επιθυμούν να παραμείνουν στην περιοχή μας:

·      Αύξηση του επιδόματος παραμεθόριας περιοχής,

·      Επίδομα θέρμανσης, σίτισης και ενοικίου στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

 

8. Α.Ε.Ι.

Ζητάμε

α.να μην ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για την πρόσβαση στα Α.Ε.Ι., η οποία θα οδηγήσει στο κλείσιμο Πανεπιστημιακών Σχολών, ιδίως στην περιφέρεια.

β. να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για την συνέχιση λειτουργίας των πανεπιστημιακών Σχολών του Δ.Π.Θ. στη Ν.Ορεστιάδα και την ίδρυση νέων τμημάτων (Κτηνιατρική Σχολή κλπ.), ώστε να λειτουργούν ως ένα πλήρες Γεωτεχνικό Επιστημονικό Κέντρο, προϋπόθεση σημαντική για την αναπτυξιακή ενδυνάμωση της ακριτικής μας περιοχής.

γ. να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για την διατήρηση του παραρτήματος της Νοσηλευτικής Σχολής Διδ/χου και την αναβάθμισή της σε τμήμα, καθώς και την ίδρυση τμήματος Α.Ε.Ι. συναφούς επιστημονικού ενδιαφέροντος με τη Νοσηλευτική Σχολή, ώστε το ιστορικό Διδ/χο να αναδειχθεί ως η 5η έδρα του Δ.Π.Θ.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

 

Η Πρόεδρος                                                             Η Γ. Γραμματέας

 

 

Γιαννάτου Κική                                                    Γεωργουσίδου Μαρία

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: