Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021

Α΄ ΕΛΜΕ Έβρου - Ανακοίνωση για την αυτοαξιολόγηση

 


Αλεξανδρούπολη 3/11/2021

Αρ. Πρωτ.: 99

 

ΠΡΟΣ

Σχ. Μονάδες Α΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ

 

ΠΡΟΣ:

 

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Ν. ΈΒΡΟΥ                       

Δήμητρας 19, Παλαιό Νοσοκομείο                                      

68100 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

e-mail: a.elme.evroy@gmail.com

blog: http://aelmeevr.blogspot.com

Πληροφορίες: Καραγεωργίου Αθανάσιος

Τηλ: 6976978490

 

 

Θέμα:  «Ακυρώνουμε στην πράξη την κατηγοριοποίηση σχολείων»

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Παρά τις δικαστικές αποφάσεις είναι δεδομένο ότι ο αγώνας μας δεν σταματάει εδώ. Οφείλουμε με πολύμορφες δράσεις να αποτρέψουμε την  κατηγοριοποίηση  των σχολείων μας. Στο πλαίσιο αυτό, το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Έβρου προτείνει την κατάρτιση κειμένων που θα αποτελέσουν κοινή απάντηση όλων των σχολείων στην πλατφόρμα του ΙΕΠ, δράση που ήδη έχει αναλάβει η ΔΟΕ. 

Ως Α΄ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ, σας αποστέλλουμε ενιαία κείμενα για την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και τους στόχους/τίτλους των σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό, που είναι η πρώτη ανάρτηση που απαιτεί η σχετική ΥΑ για την φετινή σχολική χρονιά. Τις επόμενες μέρες θα σταλούν και τα αντίστοιχα αναλυτικά σχέδια δράσης. 

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν τα κείμενα αυτά. Δεσμευόμαστε ότι, συντεταγμένα και ενωτικά, θα προχωρήσουμε όλο το επόμενο διάστημα στην συγγραφή κάθε σχεδίου δράσης και της τελικής αποτίμηση στη βάση των αιτημάτων του κλάδου.

Τα κοινά αυτά κείμενα αυτά φτιάχνονται για να αποτυπώσουμε την ενιαία μας στάση, για την αποφυγή της κατηγοριοποίησης, αφού όλα τα σχολεία θα δηλώνουν τα ίδια και για να αναδειχθούν τα διαχρονικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, με την ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα των σχολείων, μη επιτρέποντας με αυτόν τρόπο την μετακύλιση των ευθυνών της Πολιτείας στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία. Στο πλαίσιο αυτό καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων  να επιλέξουν για όλους τους άξονες τον υψηλότερο βαθμό (4), ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα ποσοτικής διάκρισης μεταξύ των σχολείων.

 Είναι δεδομένο ότι η πλούσια προσφορά κάθε συλλόγου διδασκόντων στους μαθητές και τις μαθήτριές  του, όπως κάνουμε όλα τα χρόνια, συνεχίζεται κανονικά με όσες δράσεις επιλεχθούν (σχολικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις, προγράμματα κλπ). Συνεχίζουμε να στηρίζουμε με κάθε δημιουργικό και παιδαγωγικό τρόπο τα παιδιά μας, όμως δεν καταθέτουμε τις δράσεις αυτές στις πλατφόρμες του ΙΕΠ, παρά μόνο τα κοινά κείμενα. Η  στάση μας αυτή αφορά στην αντίδρασή μας στην πολιτική της κυβέρνησης και στην αντίστασή μας στην προσπάθεια επιβολής μίας αξιολόγησης, αντίθετης με τις θέσεις του κλάδου.

 Η συλλογική μας στάση δηλώνει ξεκάθαρα ότι ο κλάδος δεν θα υπακούσει στην ποινικοποίηση των αγώνων και στην κατάργηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας. Ενωμένοι/ες θα υπηρετήσουμε το δημόσιο Σχολείο και τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

 Τα βήματα που προτείνουμε για την ενιαία στάση όλων των σχολείων:

1. Στις συνεδριάσεις για την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-21 καταθέτουμε ως απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων το  επισυναπτόμενο κείμενο αποτίμησης. Ακόμα και αν έχει ήδη αναρτηθεί η αποτίμηση, δίνεται το δικαίωμα τροποποίησής της από τις επίσημες οδηγίες.

2.  Για κάθε σχέδιο δράσης, καταθέτουμε ως τελική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων το επισυναπτόμενο κείμενο με τους στόχους και τους τίτλους σχεδίων δράσης χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση. 

 3. Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνει από κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι θα αναλάβουμε με ενιαίο τρόπο όλον τον σχεδιασμό και την υλοποίηση, που προβλέπονται τους επόμενους μήνες.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. αξιοποιεί τις δικαστικές αποφάσεις και υποβοηθούμενη  από αρκετά Μ.Μ.Ε. προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς και να τους αναγκάσει να εφαρμόσουν την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των νόμων 4692/20, 4823/21 καθώς και της Υ.Α.  108906/ΓΔ/7-9-2021 (ΦΕΚ 4189Α/10-9-21).

Ο ισχυρισμός του Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι η χρήση και ανάρτηση κοινών κειμένων από τους Συλλόγους Διδασκόντων στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. «συνιστά παραβίαση και του κανονιστικού́ πλαισίου και της τελεσίδικης δικαστικής απόφασης», συμπληρώνεται και στο ανυπόγραφο κείμενο ερωταπαντήσεων που εστάλη στα σχολεία  και το οποίο δεν μπορεί να έχει καμιά διοικητική και υπηρεσιακή υπόσταση.

 Οι απειλές αυτές είναι κενές περιεχομένου, αφού:

 1) το κανονιστικό πλαίσιο βάσει του οποίου κρίνεται τυπικά η νομιμότητα, δεν αποφασίζεται από έναν υπουργό, αλλά από τις αρμόδιες θεσμικές εξουσίες,

  2) είναι αδιαμφισβήτητο ότι δεν μπορεί να «ποινικοποιηθεί» η ελεύθερη έκφραση της γνώμης και

 3) η απόφαση του Εφετείου που έκρινε παράνομη τη διαδικασία κήρυξης της απεργίας-αποχής δεν συνδέεται με τη χρήση και την ανάρτηση κοινών κειμένων.

  Α. Επισυνάπτουμε 3 γνωμοδοτήσεις της νομικής συμβούλου κας Τσίπρα:

 1. Εάν για κάθε παράβαση της απαγόρευσης συνέχισης της απεργίας-αποχής, μπορεί να επιβληθεί εις βάρος των εκπαιδευτικών ποινή ύψους 3.000 ευρώ. 

2. Αναφορικά με τη δυνατότητα πραγματοποίησης συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων μετά την πάροδο των προθεσμιών που θέτουν οι διατάξεις των άρθρων 34 και 35 του Ν. 4692/2020 [ΦΕΚ Α’ 111/12-6-2020] καθώς και των άρθρων 5,10 και 11 της Υ.Α. 108906/ΓΔ/7-9-2021 (ΦΕΚ 4189Α/10-9-21).

3. Εάν ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, δύναται να εκφέρει κρίση αναφορικά με το περιεχόμενο απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων, που αφορά στην αξιολόγηση.

 Β. Επισυνάπτουμε:

4: το κείμενο της αποτίμησης 2020-21

5: τον προγραμματισμό (άξονες-στόχοι-σχέδια δράσης)

 Γ. Επιπρόσθετα, επισυνάπτουμε:

6: την Υ.Α.  108906/ΓΔ/7-9-2021 (ΦΕΚ 4189Α/10-9-21)

7. τα άρθρα 33, 34 και 35 του νόμου 4692/20 προκειμένου να αποφευχθεί η σύγχυση που δημιουργείται από τη σύνδεση του αριθμού των ατόμων που συμμετέχουν στις ομάδες δράσης με τα όσα προβλέπονται από την παράγραφο 4 του άρθρου 33 του ν.4692/20. Σκοπός των ομάδων κοινού ενδιαφέροντος (2-5 ατόμων) είναι η πιο στοχευμένη οργάνωση και διεξαγωγή εκπαιδευτικών δράσεων που αποβλέπουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Οι ομάδες αυτές είναι άλλες από τις ομάδες δράσεις για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και για τις οποίες δεν προβλέπεται περιορισμός ούτε στον νόμο ούτε στην Υ.Α.

 Καλούμε όλες και όλους να συσπειρωθούν και σε αυτήν την δράση, ώστε με ενότητα να αποτρέψουμε την κατηγοριοποίηση των σχολείων μας!

 Συνεχίζουμε τον αγώνα υπεράσπισης του Δημόσιου σχολείου!

 

Από το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: