"Με το αποκαλυπτικό δελτίο τύπου, με τίτλο: «Μετά από 41 χρόνια, καθολική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών!» το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει αυτό που χρόνια τώρα έλεγε το εκπαιδευτικό κίνημα: ότι δηλαδή η αξιολόγηση δεν είναι παρά η επαναφορά του θεσμού του επιθεωρητή που καταργήθηκε πριν 41 χρόνια, η επιβολή κλίματος αυταρχισμού και εργοδοτικής αυθαιρεσίας στα σχολεία, η κατάργηση κάθε έννοιας παιδαγωγικής ελευθερίας.
Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι η ατομική αξιολόγηση να ξεκινήσει άμεσα και τμηματικά: όπου ολοκληρώνονται οι κρίσεις συμβούλων από τα γαλάζια συμβούλια, η διαδικασία θα ξεκινάει αυτόματα. Στόχος είναι να αρχίσει η αξιολόγηση από κάποιες περιοχές της επαρχίας όπου η κυβέρνηση εκτιμά ότι οι αντιδράσεις είναι μικρότερες. Η κυβέρνηση πιστεύει ότι κατακερματίζοντας την επιβολή της αξιολόγησης, ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους συναδέλφους και από περιοχές μακριά από το κέντρο θα κάμψει τις αντιδράσεις, ώστε να περάσει πιο εύκολα η αξιολόγηση και στη συνέχεια να εδραιωθεί σε όλη την επικράτεια."
Επισημαίνουν μεταξύ άλλων οι ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ σε ανακοίνωσή τους
Αναλυτικά:
Αγώνας διαρκείας τώρα για να μην περάσει η αξιολόγηση!
Κάτω τα χέρια από τη μόνιμη και σταθερή εργασία!
Ενώ την Παρασκευή 13/01 η υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή διαβεβαίωνε τα Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ ότι δεν γνωρίζει να υπάρχει έτοιμη κάποια νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου, μια εβδομάδα μετά η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ανακοίνωνε πανηγυρικά ότι καταθέτει τροπολογία με την οποία σήμανε την άμεση έναρξη της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών! Η υπουργός Παιδείας νομίζει ότι θα δημιουργήσει τετελεσμένα λίγο πριν της εκλογές και θα επιβάλλει μια διαδικασία στην οποία το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αντιδράσει σθεναρά τα τελευταία χρόνια. Να το ξεχάσει!
Με το αποκαλυπτικό δελτίο τύπου, με τίτλο: «Μετά από 41 χρόνια, καθολική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών!» το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει αυτό που χρόνια τώρα έλεγε το εκπαιδευτικό κίνημα: ότι δηλαδή η αξιολόγηση δεν είναι παρά η επαναφορά του θεσμού του επιθεωρητή που καταργήθηκε πριν 41 χρόνια, η επιβολή κλίματος αυταρχισμού και εργοδοτικής αυθαιρεσίας στα σχολεία, η κατάργηση κάθε έννοιας παιδαγωγικής ελευθερίας.
Όταν το υπουργείο ήδη πριν τα Χριστούγεννα, όταν ανακοίνωνε ότι δεν θα προχωρήσουν οι μονιμοποιήσεις των συναδέλφων που διορίστηκαν από το 2020 και μετά, καθιστούσε σαφές ότι η αξιολόγηση έρχεται να χτυπήσει τη μόνιμη και σταθερή εργασία στο δημόσιο σχολείο, αίροντας, ουσιαστικά, το καθεστώς της μονιμότητας. Οι δηλώσεις περί «βελτιωτικής αξιολόγησης» στοχεύουν μόνο στο να μην υπάρξουν αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς και σε τίποτα άλλο.
Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι η ατομική αξιολόγηση να ξεκινήσει άμεσα και τμηματικά: όπου ολοκληρώνονται οι κρίσεις συμβούλων από τα γαλάζια συμβούλια, η διαδικασία θα ξεκινάει αυτόματα. Στόχος είναι να αρχίσει η αξιολόγηση από κάποιες περιοχές της επαρχίας όπου η κυβέρνηση εκτιμά ότι οι αντιδράσεις είναι μικρότερες. Η κυβέρνηση πιστεύει ότι κατακερματίζοντας την επιβολή της αξιολόγησης, ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους συναδέλφους και από περιοχές μακριά από το κέντρο θα κάμψει τις αντιδράσεις, ώστε να περάσει πιο εύκολα η αξιολόγηση και στη συνέχεια να εδραιωθεί σε όλη την επικράτεια.
Το σχέδιο διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, όμως, έχει και συνέχεια. Πλάι στην αξιολόγηση και την ομηρία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζει νέο σύστημα προσλήψεων που θα συμπεριλαμβάνει τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ώστε να εμπεδωθεί πλήρως και απολύτως το καθεστώς της εργασιακής ανασφάλειας που καθιερώνει το αέναο κυνήγι προσόντων, μορίων, σεμιναρίων που άνοιξε το προσοντολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ και ολοκληρώνει ο ΑΣΕΠ και η αξιολόγηση. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση τονίζει ότι η «ελληνική PISA», που θα χρησιμοποιηθεί για την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, θα εφαρμοστεί κανονικά και καθολικά φέτος. Υλοποιεί ύπουλα και σταδιακά όλες τις κεντρικές κατευθύνσεις της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ, που έχουν στόχο το ξεθεμελίωμα της
Δημόσιας Εκπαίδευσης και τη δημιουργία ενός ταξικού και κατηγοριοποιημένου σχολείου, το οποίο θα εντείνει τους αποκλεισμούς της νεολαίας από τη μόρφωση και θα διαμορφώσει μια νέα γενιά εργαζομένων με μειωμένες προσδοκίες.
Η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, των δημόσιων αγαθών συνολικά και των εργασιακών σχέσεων πλήττει και εντείνει και την καταλήστευση του εισοδήματος. Μέρα με τη μέρα οι εργαζόμενοι το βλέπουν να σαρώνεται από την πληθωρισμό, την ακρίβεια, την αύξηση των δόσεων των στεγαστικών δανείων και των ενοικίων, που εκτοξεύονται σαν το χρηματιστήριο τη δεκαετία του ’90 ακολουθώντας την ανηφόρα των τιμών στην ενέργεια και στα είδη πρώτης ανάγκης. Τράπεζες, βιομήχανοι και εφοπλιστές γίνονται πλουσιότεροι και η κυβέρνηση εμπαίζει το λαό με επιδόματα και κουπόνια. Και όλα αυτά τη στιγμή που η ΕΕ ζητάει από τις χώρες – μέλη της την επιστροφή στους πλεονασματικούς προϋπολογισμούς, που μεταφράζεται σε νέα μνημόνια και νέα μέτρα σκληρής λιτότητας.
Καμιά προεκλογικά αναμονή – Κανείς δεν θα μας σώσει!
Μόνη ελπίδα οι αγώνες των εργαζομένων!
Το υπουργείο και η κυβέρνηση δεν περιμένουν τις εκλογές, παίρνουν αποφάσεις και δημιουργούν τετελεσμένα. Πρέπει να απαντήσουμε τώρα στην πρόκληση της Κεραμέως! Η αναμονή των εκλογών χωρίς τους εργαζόμενους στο προσκήνιο, το μόνο που μπορεί να εγγυηθεί είναι την εφαρμογή των σχεδίων της κυβέρνησης και τη συνέχιση της ίδιας κατάστασης και μετά τις εκλογές. Γι’ αυτό και η μόνη δύναμη που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα είναι οι εργαζόμενοι και οι αγώνες τους. Αγώνες πολύμορφους, διαρκείας, αποφασιστικούς, που θα οδηγήσουν την κυβέρνηση και το υπουργείο σε υποχώρηση και θα δώσουν ηχηρό μήνυμα σε οποιονδήποτε επόμενο κυβερνητικό διαχειριστή.
Μπροστά στην συνεχή και γενικευμένη επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο, η εργασία και τα δικαιώματά μας, καταθέτουμε πρόταση παρατεταμένου πολύμορφου αγωνιστικού και απεργιακού αγώνα, που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, καταλήψεις, επαναλαμβανόμενες απεργίες (48ωρες, τριήμερες, πενθήμερες), θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και σε κάθε φάση τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα θα καθορίζεται από τις Γενικές Συνελεύσεις.
Συγκεκριμένα προτείνουμε το ακόλουθο πρόγραμμα δράσης:
· Άμεση σύγκληση Γενικής Συνέλευσης Προέδρων το Σάββατο 28/01, ώστε να υπάρξει άμεση απάντηση στις προκλήσεις του υπουργείου.
· Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ την Πέμπτη 26/01. Η ΟΛΜΕ να κηρύξει 2ωρη πανελλαδική στάση εργασίας (12:00 - 14:00) ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή των συναδέλφων στις Γενικές Συνελεύσεις.
· 48ωρη απεργία στις 09 - 10/02 για το σύνολο των εκπαιδευτικών αιτημάτων, με ιδιαίτερη αιχμή το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης, αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, μέτρα ενάντια στην ακρίβεια, για τα ζητήματα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων, τον
διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και το προσοντολόγιο, για μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, για την υπογραφή γνήσιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Την πρώτη μέρα της απεργίας οργανώνουμε κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα και τη δεύτερη μεγάλες πανεκπαιδευτικές διαδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη.
· Νέες Γ.Σ. κλιμάκωσης του αγώνα αμέσως μετά και Γ.Σ. προέδρων στις 18/2.
· Κηρύσσουμε απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση, που άμεσα θα επιχειρήσουν να εφαρμόσουν. Με μαζική συμμετοχή στην απεργία αποχή και αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων συλλογικά, σταματάμε την αξιολόγηση σε κάθε σχολείο. Κανείς μόνος του απέναντι σε κάθε αξιολογητή – επιθεωρητή.
· Η ΓΣ των προέδρων αποφασίζει με περιφερειακές συσκέψεις των ΕΛΜΕ να στηρίζονται οι συνάδελφοι από όλες τις ΕΛΜΕ της κάθε περιφέρειας για να μην προχωρήσει πουθενά η ατομική αξιολόγηση σε όποια σχολεία και σε όποια ΕΛΜΕ το επιχειρήσουν.
· Κηρύσσουμε απεργία αποχή από όλες τις δομές αξιολόγησης που προωθούν (ομάδες δράσης, ενδοσχολικούς συντονιστές, μέντορες) που αποτελούν τον προθάλαμο της ατομικής αξιολόγησης και σταματάμε παντού την αξιολόγηση.
· Κηρύσσουμε στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) για όπου χρειαστεί και χρησιμοποιούνται από τις ΕΛΜΕ, τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους.
· Πολύμορφες δράσεις με αποκλεισμούς των διευθύνσεων, καταλήψεις, κινητοποιήσεις και συλλαλητήρια.
· Ειδικά για την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, αρχές Φλεβάρη πανελλαδικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
· Ο αγώνας επιδιώκουμε να πάρει πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά. Πραγματοποιούμε συναντήσεις με τη ΔΟΕ, τους Συλλόγους Π.Ε., τους συλλόγους γονέων και τους φοιτητικούς συλλόγους. Με απόφαση της Γ.Σ. των προέδρων να οργανωθεί συνάντηση συντονισμού όλης της εκπαίδευσης, αμέσως μετά τη ΓΣ προέδρων στην Αθήνα από την ΟΛΜΕ και σε όλη τη χώρα από τις ΕΛΜΕ.
· Στηρίζουμε τοπικούς συντονισμούς ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για την οργάνωση αγώνα ακύρωσης του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA» που συνδέεται με την αξιολόγηση των σχολείων σε κάθε περιοχή.
Στις Γ.Σ. καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε αποφάσεις για την άμεση κήρυξη Απεργίας – Αποχής από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 σε περίπτωση που το υπουργείο πάει στα δικαστήρια και βγάλει παράνομη την Απεργία – Αποχή.
Αν η Γ.Σ. των προέδρων δεν αποφασίσει κανένα πρόγραμμα δράσης, οι ΕΛΜΕ με βάση την εμπειρία του συντονισμού των 77 ΕΛΜΕ - ΣΕΠΕ ενάντια στην αξιολόγηση και των 28 προέδρων των ΕΛΜΕ ενάντια στις ηλεκτρονικές εκλογές να προωθήσουν και να υλοποιήσουν πρόγραμμα αγώνα για το σταμάτημα της αξιολόγησης και την προώθηση των διεκδικήσεων του κλάδου. Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ με αποφάσεις των Γ.Σ. στη Γ.Σ. των προέδρων να συντονιστούν για την οργάνωση κινητοποιήσεων με τοπικά και πανελλαδικά χαρακτηριστικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου