Κυριακή 10 Μαΐου 2009

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 14ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 14Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Στην Ανατ. Μακεδονία και τη Θράκη έχουμε κάθε χρόνο πολλούς νεοδιόριστους, οι οποίοι φεύγουν με μεταθέσεις δημιουργώντας έτσι πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ζητάμε επιπλέον κίνητρα παραμονής:
Α) Αύξηση του επιδόματος παραμεθόριας περιοχής,
Β) Επίδομα θέρμανσης.
Γ) Επίδομα ενοικίου στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και χαμηλότοκα δάνεια αγοράς πρώτης κατοικίας.
Δ) Επανακατάταξη των εκπαιδευτικών των παραμεθόριων περιοχών στα αντίστοιχα Μ.Κ. με συνυπολογισμό διπλάσιου χρόνου προϋπηρεσίας (ν. 2085/92, 1943/81)

ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ
Άμεση στελέχωση των Διευθύνσεων και Γραφείων με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, είτε με μόνιμους διορισμούς, είτε με πολυετείς αποσπάσεις από άλλες υπηρεσίες. Η απόσπαση καθηγητών είναι ημίμετρο και βραχυπρόθεσμη λύση, την οποία δεν αποδεχόμαστε.
ΓΙΑ ΤΑ Ε.Ε.Ε.Ε.Κ
Να προκηρυχθούν θέσεις για μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή που να απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της Δ/μιας Εκ/σης, να προτάσσονται δε σε αυτές, όσοι έχουν υπηρετήσει σε σχολεία ειδικής αγωγής και έχουν σχετική εμπειρία.
Οι οργανικές θέσεις για τα μαθήματα α) Γλώσσα β) Κοινωνική και Επαγγελματική Αγωγή και γ) Μαθηματικά, να δίνονται αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ02 και ΠΕ03

ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ

Ζητάμε τη δημοκρατική και αξιοκρατική επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης μόνο με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Α. Πολλοί καθηγητές της περιοχής μας, αδυνατούν λόγω της μεγάλη απόστασης από τα πανεπιστήμια να κάνουν μεταπτυχιακά ή διδακτορικά και άλλοι αναγκάζονται να τα σταματήσουν πριν τα ολοκληρώσουν.
Ζητάμε να αυξηθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών αδειών που δίνονται στην περιφέρεια μας.
Β. Προτάσεις για την εισαγωγική επιμόρφωση όπως είναι σήμερα
I ΚΥΚΛΟΣ
- Αποζημίωση των συναδέλφων για τις ώρες επιμόρφωσης που συντελούνται εκτός του ωραρίου διδασκαλίας τους.
- Η εισαγωγική επιμόρφωση να γίνεται το καλοκαίρι (α΄ κύκλος) ή τουλάχιστον το πρώτο 15μερο του Σεπτεμβρίου
II ΚΥΚΛΟΣ
1.      Δειγματικές διδασκαλίες με παρακολούθηση νεοδιόριστων να πραγματοποιούν οι σχολικοί σύμβουλοι, επιβεβαιώνοντας έτσι τον παιδαγωγικό τους ρόλο.
2.      Οι νεοδιόριστοι να παρακολουθούν επίσης διδασκαλίες παλαιότερων συναδέλφων στα σχολεία τους ή σε διπλανά σχολεία, σε μικρές ομάδες, χωρίς να είναι υποχρεωτική η παρουσία του σύμβουλου. Μια τέτοια διαδικασία είναι πιο κοντά στην σχολική καθημερινότητα, ενώ αποσυνδέει την επιμόρφωση από διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης. Ταυτόχρονα είναι παιδαγωγικά ορθή και δεν αναστατώνει τις τάξεις των σχολείων που πραγματοποιείται.
Διακηρυγμένος στόχος μας είναι η ετήσια επιμόρφωση σε πανεπιστήμια, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Τα πολλά κενά στην περιοχή μας οφείλονται:
Α) Στον μικρό αριθμό μονίμων διορισμών.
Β)  Στις αποσπάσεις που γίνονται ακόμη και στα μέσα της χρονιάς.
Γ)  Στις ανεπαρκείς πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών.
Ζητάμε:
Ø  Να σταματήσει η σκανδαλώδης πρακτική της απόσπασης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών με πρόσχημα τις «ανάγκες της υπηρεσίας» -μια αναξιοκρατική πρακτική που τελικά δημιουργεί δυσλειτουργίες σε ό,τι αφορά επόμενες μεταθέσεις,
Ø  Να μοριοδοτούνται οι αποσπασμένοι για τις ανάγκες της υπηρεσίας με τα μόρια της περιοχής απόσπασής τους και ΟΧΙ με τα μόρια της οργανικής τους θέσης.
Ø  Να σταματήσει η δημιουργία κενών από νέες αποσπάσεις μετά την έναρξη του σχολικού έτους.
Να καταργηθεί ο απαράδεκτος θεσμός των ωρομισθίων και οι αναπληρωτές να προσλαμβάνονται μόνο για τα λειτουργικά κενά
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Να λειτουργήσουν διαπολιτισμικά σχολεία (ίδρυση νέων ή μετατροπή υπαρχόντων δημόσιων σχολείων σε δημόσια σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης). Στα σχολεία αυτά να εφαρμόζονται ειδικά αναλυτικά προγράμματα με δυνατότητα πρόσθετων ή εναλλακτικών μαθημάτων, μειωμένο ωράριο των εκπαιδευτικών και μειωμένο αριθμό μαθητών ανά τάξη (ν. 2413/96 άρθρο 35, παρ. 2,3)

ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ
Όχι σε νέο μισθολόγιο για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
Κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών καθηγητών σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 17 και 18 Ν. 1566/85.  Καμιά  πρόσληψη ωρομισθίων καθηγητών σε πλήρη κενά
Άμεση μονιμοποίηση των αναπληρωτών συναδέλφων.
Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας, της ωρομισθίας και της αναπλήρωσης
Οι αναπληρωτές συνάδελφοι οφείλουν να καλύπτουν θέσεις έκτακτων αναγκών (π.χ. εκπαιδευτικές άδειες, άδειες κύησης) και όχι θέσεις μονίμων.
Πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα και 12μηνη σύμβαση εργασίας για τους αναπληρωτές
  Όχι στο «σπάσιμο» των κενών και την αντικατάσταση των μόνιμων διορισμών από   προσλήψεις ωρομισθίων.
Διπλασιασμό της ωρομίσθιας αποζημίωσης και της αμοιβής για υπερωριακή απασχόληση των καθηγητών και σύνδεσή της (ως ποσοστό) με τις συνολικές αποδοχές του εκπαιδευτικού
Η Π.Δ.Σ. οφείλει να έχει ρόλο βοηθητικό, να ξεκινά από την αρχή της χρονιάς με   εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται από ενιαίο πίνακα του ΥΠΕΠΘ και όχι μέσω των  διευθύνσεων εκπαίδευσης και των διευθυντών.
Άρση της Υπουργικής Απόφασης για το «ασυμβίβαστο» των ωρομισθίων.
Να αρθεί άμεσα η ρύθμιση που ορίζει ότι αυξάνονται από 50 σε 100 τα ημερομίσθια  που απαιτούνται για να έχει ο εργαζόμενος υγειονομική περίθαλψη στο ΙΚΑ και αφήνει  χιλιάδες ωρομίσθιους συναδέλφους χωρίς περίθαλψη. Παροχή γονικών αδειών
Διπλασιασμό της ωριαίας αποζημίωσης και καταβολή της απαρέγκλιτα στο τέλος κάθε μήνα.
Την πληρωμή και στις σχολικές αργίες, όπως προέβλεπε σχετική εγκύκλιος (1984) που καταργήθηκε το 1998.
Τα κενά και οι μετακινήσεις να αμείβονται ως ώρες εργασίας και κάλυψη των οδοιπορικών.
Όχι στη μονομερή μείωση των ωρών εργασίας από την πλευρά του εργοδότη κατά τη διάρκεια της χρονιάς
Ταμείο ανεργίας σε όλους
Τον υπολογισμό της προϋπηρεσίας με ενιαίο τρόπο σε Αβάθμια και Ββάθμια (με αναγωγή στις  21 ώρες την εβδομάδα).

Σχετικά με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
         Πλήρη πρόσβαση των υποψηφίων εκπαιδευτικών στα γραπτά τους και αναγνώριση 
         του δικαιώματος της αναβαθμολόγησης.
         Δημοσίευση των οδηγιών διόρθωσης των γραπτών για όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
         Άμεση ανακοίνωση της ύλης και της ημερομηνίας διεξαγωγής του διαγωνισμού.
        Ύλη συγκεκριμένη μέσα από τα σχολικά βιβλία.
         Όχι στο test δεξιοτήτων και την προσωπική συνέντευξη.


Εγγραφή όλων των ωρομίσθιων στα σωματεία τους
ΙΟΥΝΗΣ 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: