Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ. ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΥΣΔΕ 2019!



Κουσινίδης Χάρης – Δεμερδεσλής Γιώργος

ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ Α  ΚΑΙ Β  ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2019

ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ

ΚΟΥΣΙΝΙΔΗ ΧΑΡΗ – ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗ ΓΙΩΡΓΟΥ



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,




Ως αιρετοί εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΒΡΟΥ, απευθυνόμενοι προς τους συναδέλφους όλων των σχολείων αλλά και στις δύο ΕΛΜΕ του νομού μας, θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση να απολογηθούμε για τη δράση μας στο ΠΥΣΔΕ, αλλά και να καταθέσουμε τις απόψεις μας για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων.



Κατ’ αρχάς, αισθανόμαστε την ανάγκη να σας ευχαριστήσουμε για την εμπιστοσύνη που δείξατε και δείχνετε στη συνδικαλιστική μας κίνηση. Η αυτόνομη κάθοδος των Παρεμβάσεων στο ΠΥΣΔΕ Έβρου αλλά και η συνεργασία με καθαρά αντιμνημονιακές και αντισυστημικές συνιστώσες του εκπαιδευτικού κινήματος στο ΑΠΥΣΔΕ, τέθηκε στην κρίση σας και δικαιώθηκε. Η εμπιστοσύνη σας αυτή μας δεσμεύει ηθικά και πολιτικά να δικαιώσουμε τις προσδοκίες σας, υλοποιώντας όλες τις δημοσίως διακηρυγμένες δεσμεύσεις μας και ν’ αγωνιζόμαστε νυχθημερόν για την προώθηση των δίκαιων και διαχρονικών θέσεων του κλάδου μας.



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,



Το τοπίο στην Δημόσια Εκπαίδευση παραμένει γκρίζο και προβληματικό. Διάγουμε δυστυχώς τον δέκατο μνημονιακό χρόνο και η Παιδεία γίνεται ο βασικότερος αποδέκτης μιας λυσσαλέας επίθεσης από πλευράς των δανειστών και τοκογλύφων εποπτών μας και των εγχώριων υποστηρικτών τους ( Κυβέρνηση Ν.Δ., καθώς και όλο το συστημικό πολιτικό προσωπικό ) για την επιβολή των βάρβαρων, αντιλαϊκών και νεοφιλελεύθερων επιλογών τους.

Υπενθυμίζουμε ότι από το 2010 έως και σήμερα εφαρμόζονται με μνημονιακή ακρίβεια ( και ενίοτε με υπηρεσιακό … φανατισμό ), οι εξής «απορρυθμίσεις»:



α) Σταμάτησαν οι μόνιμοι διορισμοί εκπ/κών με αποτέλεσμα κάθε Σεπτέμβρη τα κενά στα σχολεία να είναι χιλιάδες και 33.000 συνάδελφοί μας να βρίσκονται όλα αυτά τα χρόνια σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας.



β) Καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν χιλιάδες σχ. μονάδες, τμήματα και υποστηρικτικές δομές.



γ) Αυξήθηκε το διδακτικό μας ωράριο με συνέπεια την εμφάνιση μεγάλου αριθμού «πλεονασμάτων» σε αρκετές ειδικότητες.

δ) Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα εκτινάχθηκε στους 27 συν 10%. Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ότι: o αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20 για τα τμήματα των Γυμνασίων και της γενικής παιδείας των Λυκείων, τους 15 στις κατευθύνσεις και τους 10 για τα εργαστήρια.



ε) Καταργήθηκε η ΠΔΣ και ξεκινάει με καθυστέρηση κάθε σχ. έτος η ενισχυτική διδασκαλία.



στ) Τροποποιήθηκαν πάμπολλες φορές τα ωρολόγια προγράμματα όλων των τύπων των Σχολείων, μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας και καταργήθηκε ταυτόχρονα το 3ωρο των υπευθύνων εργαστηρίων (ο περίφημος<< κόφτης>> Φίλη!).

ζ) Μειώθηκαν τα τμήματα, οι ειδικότητες και οι τομείς στην ΤΕΕ.



η) Αυστηροποιήθηκαν οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και των κατευθύνσεων και των Ο.Π. στα ΓΕΛ.



θ) Εφαρμόστηκε η εγκύκλιος για τις ηλεκτρ. εγγραφές στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ με συνακόλουθη περαιτέρω μείωση τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων, ειδικοτήτων, τμημάτων κατευθύνσεων και Ο.Π.



ι) Εκδόθηκε εγκύκλιος για τον ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων των ΕΠΑΛ.



ια) Εκδόθηκαν εγκύκλιοι για τον περιορισμό της λειτουργίας των ξενόγλωσσων τμημάτων και τον περιορισμό της ελεύθερης επιλογής 2ης ξένης γλώσσας στους μαθητές.



ιβ) Άλλαξαν τα κριτήρια για τη στελέχωση των σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).



ιγ) Αυστηροποιήθηκαν τα κριτήρια μείωσης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.



ιδ) Συνεχώς αλλάζουν οι αναθέσεις μαθημάτων ( Γ ανάθεση και ανάθεση εκτός πλαισίου ).

ιε) Ενοποιήθηκαν ειδικότητες και σε πολλές περιπτώσεις με εντελώς αντιεπιστημονικό και οξύμωρο αποτέλεσμα!



ιστ) Καταργήθηκε η Δ΄ τάξη στα Εσπ. ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

ιζ) Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς, έδωσαν τη χαριστική βολή με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.

ιη) Εξ αιτίας όλων των παραπάνω ελαχιστοποιήθηκε ο αριθμός των μεταθέσεων.



ιθ) Συντρίβονται περαιτέρω τα εργασιακά δικαιώματα των εκπ/κών και υποβαθμίζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, με το πρόσφατο νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο.



κ) Ναυάγησε πριν καν ξεκινήσει η διαδικασία των μονίμων διορισμών και υποβαθμίστηκε ακόμα και η δημόσια συζήτηση περί του θέματος, από το μνημονιακό πολιτικό κατεστημένο και τους προπαγανδιστές τους στα ΜΜΕ.



κα) Προωθείται άμεσα η «αυτοαξιολόγηση» σχ. μονάδας και η «ατομική αξιολόγηση» των εκπ/κών ( ήδη ετοιμάζονται φόρμες «αξιολόγησης» από γονείς, φορείς κλπ.!) για να δημιουργηθεί ένα ασφυκτικό και εχθρικό σχολικό και εργασιακό περιβάλλον.



κβ) Προωθείται η «αυτονομία» της σχ. μονάδας ως προεόρτιο της πλήρους ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Εκπ/σης.



Όλα τα παραπάνω μέτρα είτε επιβάλλονται από τον Ο.Ο.Σ.Α. και την Ε.Ε., είτε αποτελούν πολιτικές επιλογές του εγχώριου πολιτικού προσωπικού, λόγω ιδεολογικοπολιτικών αγκυλώσεων, έχουν ως κύριο στόχο την εξοικονόμηση πόρων και ταυτόχρονα δημιούργησαν κι εξακολουθούν να δημιουργούν «δεξαμενές» τεχνητών πλεονασμάτων σε εκπ/κό προσωπικό., υποχρεωτικές μετακινήσεις, υπεραριθμίες.



Κατά τη φετινή χρονιά, η λειτουργία του Δημοσίου Σχολείου υπονομεύτηκε από την υποχρηματοδότηση, τους μηδενικούς διορισμούς και τα πολυάριθμα κενά, τόσο στη Γενική (ειδικά στα ΕΠΑΛ) όσο και στην Ειδική Αγωγή. Παρέμειναν σε ισχύ οι υπερεξουσίες των Περιφ. Δ/ντών Εκπ/σεως και Δ/ντών Δ.Ε., ενώ διεκόπη με πραξικοπηματικό τρόπο η συνέχιση της διαδικασίας επιλογής νέων Δ/ντών στις Δ.Ε. καθώς και των μελών των Π.Ο. των Κ.Ε.Α., από τη νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Παρέμεινε η ρύθμιση για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου (μάλιστα διακινούνται σενάρια για επιπλέον αύξηση), παγιώθηκε η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, διευρύνθηκε η πρακτική των υποχρεωτικών υπερωριών και έγινε καθεστώς η μετακίνηση σε πολλά σχολεία (σε 3, 4 ακόμη και 5 σχολεία). Συνεχίζεται η εγκατάλειψη των υποστηρικτικών δομών ( ΠΔΣ, βιβλιοθήκες κλπ. ) και απολύονται κάθε Ιούνιο χιλιάδες αναπληρωτές που εδώ και χρόνια υπηρετούν την Εκπαίδευση σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Η προηγούμενη Κυβέρνηση ( ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ ) «φόρτωσε» στις πλάτες των αναπληρωτών συναδέλφων μας το ν. 4589/19 - «προσοντολόγιο», το νόμο της πιο σκληρής αξιολόγησης και ανθρωποφαγίας, που η νέα Κυβέρνηση της Ν.Δ. σκοπεύει να τον συμπληρώσει με γραπτό διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π.!



Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, η νεοφιλεύθερη Ν.Δ. ( παίρνοντας τη σκυτάλη των αντιλαϊκών πολιτικών από το ΣΥΡΙΖΑ ) πλήρως υποταγμένη στους βάρβαρους θεσμούς της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ ( με την περίφημη «εργαλειοθήκη» ) και χρησιμοποιώντας τα ιδεολογήματα της δήθεν «αριστείας» και της νέας «κανονικότητας» επιχειρεί στο χώρο της Εκπαίδευσης μια αντιδραστική τομή επισείοντας την απειλή των «μεταρρυθμίσεων» Αντωνίου ( νέου Προέδρου του ΙΕΠ ). Πρόκειται για ολική επαναφορά των αντιδραστικών πακέτων ΠΑΣΟΚ - Διαμαντοπούλου και ΝΔ - Αρβανιτόπουλου: διοικητική - οικονομική «αυτονομία» σχολικής μονάδας, «αξιολόγηση - αυτοαξιολόγηση», ελαστικοποίηση ωραρίου, Τράπεζα θεμάτων, συνεχείς εξετάσεις, νέες συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων, ταξικό και χωρίς ουσιαστική Παιδεία «Νέο Λύκειο» κλπ…. Ό,τι δηλαδή κατάφερε να καταργήσει ή να αδρανοποιήσει με τους αγώνες του το εκπαιδευτικό κίνημα, επιχειρείται να εισαχθεί εκ νέου στην Εκπαίδευση!



Όσον αφορά ειδικά τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό η διαχρονική προσπάθεια του Υπουργείου ( παρά τις Κυβερνητικές εναλλαγές των τελευταίων ετών και τις αλλαγές προσώπων … και επιγραφών ) να περιθωριοποιήσει το θεσμό. Έτσι με μια σειρά νόμων, εγκυκλίων και αποφάσεων επιχειρείται, να αφαιρεθούν οι αρμοδιότητές τους και να λειτουργήσουν ως απλοί ιμάντες διεκπεραιώσεως προειλημμένων αποφάσεων. Ενδεικτικό της προσπάθειας αυτής ήταν η λειτουργία των Υ.Σ. του φετινού Σεπτεμβρίου, μετά από συγκεκριμένες εντολές του Υπουργείου, για το χρόνο και την ακριβή θεματολογία τους ( όπως ακριβώς επιχειρήθηκε και τα προηγούμενα χρόνια ). Βέβαια όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, τα περιθώρια παρέμβασης και ανατροπής αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων εντός του ΠΥΣΔΕ, από τη φύση του θεσμού, είναι περιορισμένα έως ανύπαρκτα.



Παρ’ όλα αυτά συνεχίσαμε να αγωνιζόμαστε όλο αυτό το διάστημα για την κατοχύρωση της διαφάνειας και για την υπεράσπιση των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών με κάθε τρόπο.



Αντιταχθήκαμε σε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική μαζί με το σύνολο του κλάδου, στο πλευρό των ΔΣ των Α και Β ΕΛΜΕ υλοποιώντας και προωθώντας ΟΛΕΣ τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων. Θεωρούμε ότι μόνο η στενή συνεργασία των ΕΛΜΕ με αιρετούς που δεν είναι υποχείρια της διοίκησης και η συνεχής τους κινητοποίηση, μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων, μπορεί να αναχαιτίσει και να ανατρέψει τις προσπάθειες της διοίκησης για παρατυπίες και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις.



Θα προσπαθήσουμε να αναφερθούμε στα σημαντικότερα προβλήματα ή θέματα, που μας απασχόλησαν στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ από τις 16 Ιανουαρίου 2019 μέχρι και την τελευταία ( έως σήμερα ) συνεδρίαση του Υ.Σ. στις 10 Δεκεμβρίου:



1. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Ήταν και είναι βασικές μας δεσμεύσεις, και τις υλοποιήσαμε ήδη από την πρώτη μας συμμετοχή στο ΠΥΣΔΕ. Η επιμονή μας και η συνέπειά μας στα ζητήματα αυτά, οδήγησε τη Δ.Δ.Ε. Έβρου να αναρτά τμήματα των αποφάσεων του ΠΥΣΔΕ στην ιστοσελίδα της και να δημοσιεύει στοιχεία χρήσιμα για τις υπηρεσιακές μεταβολές, με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα απ’ ότι στο παρελθόν. Παρ’ όλη αυτή την πρόοδο, δεν είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι από το βαθμό ανταπόκρισης της Δ.Δ.Ε στις αιτήσεις μας για παροχή υπηρεσιακών στοιχείων. Διεκδικούμε την πλήρη δημοσιοποίηση όλων των υπηρεσιακών στοιχείων ( όπως π.χ. τα λειτουργικά κενά για αποσπάσεις και αναπληρωτές ) πριν από κάθε υπηρεσιακή μεταβολή, από το Υ.Σ. κι όχι από μονοπρόσωπα όργανα. Συνεχίσαμε να ενημερώνουμε τους συναδέλφους σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο για τον υπολογισμό κενών, πλεονασμάτων, τις τοποθετήσεις, διαθέσεις, υπεραριθμίες, το «νέο» σχολείο, τις αναθέσεις μαθημάτων κλπ, όχι απλά παραθέτοντας τη νομοθεσία, αλλά και τις απόψεις μας στηριγμένες στις αποφάσεις του κλάδου και της ΟΛΜΕ. Κατορθώσαμε να αναβαθμίσουμε και να επισημοποιήσουμε την ενημέρωση αυτή, με τη λειτουργία του ιστοτόπου της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΒΡΟΥ ( http://agonsysp.blogspot.gr. ), ο οποίος πριν ακόμη συμπληρωθεί επταετία από την λειτουργία του, ξεπερνάει τις 1.025..000 επισκέψεις και έχει καθιερωθεί πανελληνίως ως ένα από τα πιο έγκυρα εκπαιδευτικά sites. Εκδώσαμε 42 ενημερωτικά για τις συνεδριάσεις ΠΥΣΔΕ, 08 ενημερωτικά για τις συνεδριάσεις του Διευρυμένου ΠΥΣΔΕ ( επιλογή στελεχών ) και 07 ενημερωτικά για τις συνεδριάσεις του κοινού ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ που εστάλησαν σε όλα τα σχολεία του νομού, καθώς και σε όσους συναδέλφους μας έχουν κοινοποιήσει την ηλ. τους δ/νση.



2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΠΙΝΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ - ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ



α) Στο ζήτημα αυτό αντιμετωπίζουμε πλέον μια παγιωμένη τακτική εκ μέρους των υπηρεσιών του Υπουργείου, μιά μεγάλη καθυστέρηση δηλαδή των σχετικών υπηρεσιακών διαδικασιών. Θυμίζουμε ότι η διαδικασία έγκρισης των πινάκων αυτών ξεκίνησε το 2013 στις 29/05, το 2014 στις 30/06(!), το 2015 στις 28/05, το 2016 στις 21/06, το 2017 στις 24/04, το 2018 στις 26/02 και το 2019 στις 13/03 μετά από την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου από το Υπουργείο. Μόνο δηλ. την περυσινή χρονιά οι εγκύκλιοι εκδόθηκαν εντός χρονικού πλαισίου ( την τελευταία ημέρα που ορίζει η νομοθεσία, δηλ. στις 15/02 ). Εξ αιτίας της καταστάσεως αυτής, οι αντίστοιχες υπηρεσιακές μεταβολές καθυστερούν ( μεταθέσεις, τοποθετήσεις, αποσπάσεις, προσλήψεις αναπληρωτών), ταλαιπωρούνται οι εκπ/κοί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, δε γνωρίζουν αρκετοί που πρέπει να παρουσιαστούν κατά την 1η Σεπτεμβρίου και τελικά τα Σχολεία (λόγω και της μη καλύψεως των λειτουργικών κενών) ξεκινάνε την κανονική τους λειτουργία πολύ αργότερα από τις 11 Σεπτεμβρίου, παρά τις συνηθισμένες υπουργικές διαβεβαιώσεις. Κάθε χρόνο ζητάμε την ολοκλήρωση των παραπάνω διαδικασιών στις 30 Ιουνίου, αλλά οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου και η πολιτική ηγεσία του μάλλον « …περί άλλων τυρβάζουν… ». Σημειώνεται ότι φέτος το 2019 επιχειρήθηκε από πλευράς Υπουργείου να διενεργηθεί η σχετική διαδικασία κατά την αργία της Καθαράς Δευτέρας, εν αγνοία των Συλλόγων Διδασκόντων, με κλειστά τα Σχολεία. Άμεσα υπήρξε αντίδραση απ’ όλο τον εκπ/κό κόσμο, τους αιρετούς και όλες τις ΕΛΜΕ. Δεν είναι δυνατόν η διαδικασία αυτή να γίνεται εν κρυπτώ και με κλειστά Σχολεία. Ως αιρετοί της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΒΡΟΥ καταγγείλαμε άμεσα με δημόσια ανακοίνωσή μας την τακτική αυτή και ζητήσαμε οι σχετικές διαδικασίες να υλοποιηθούν με ανοιχτά Σχολεία και σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των Σχολείων.



β) Επί της ουσίας, όταν κληθήκαμε να συζητήσουμε το παραπάνω θέμα στο ΠΥΣΔΕ στις 13/03/19, καταθέσαμε γραπτώς την εναντίωσή μας στην τακτική του αιφνιδιασμού του Υπουργείου και όσον αφορά το θέμα των κενών – πλεονασμάτων δηλώσαμε τα εξής: « Η σύνταξη των πινάκων με τα κενά και τα πλεονάσματα δεν είναι μια «αθώα» διαδικασία, αλλά σχετίζεται άμεσα με την εφαρμοζόμενη πολιτική στην εκπαίδευση. Ιδιαιτέρως από την « έναρξη της κρίσης », με ευθύνη των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου, μια σημαντική και απαραίτητη διοικητική διαδικασία όπως αυτή του υπολογισμού κενών - πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις, που γινόταν επί σειρά ετών, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, έχει φορτιστεί αρνητικά στη συνείδηση των συν. εκπ/κών, γιατί δεν υπηρετεί την ανάγκη της πραγματικής ( κατά το δυνατόν) αποτύπωσης της υπηρεσιακής κατάστασης των εκπ/κών, αλλά επιχειρείται μέσω αυτής να κατασκευαστεί μια εικονική και επικοινωνιακή πραγματικότητα στο χώρο της Εκπαίδευσης, ριζικά διαφορετικής από την υφισταμένη. Οι «θεσμικοί» συνομιλητές του ΟΟΣΑ και της « τρόικας » επιδιώκουν την έκδοση όσο γίνεται λιγότερων κενών και όσο γίνεται περισσότερων πλεονασμάτων, για να τροφοδοτήσουν την «κινητικότητα», να κλείσουν Σχολεία και τμήματα, να μην προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς και να περικόψουν ακόμα περισσότερο τις προσλήψεις αναπληρωτών…». Επίσης, 1) καταγγείλαμε το γεγονός ότι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά δεν υπήρχε η στήλη «εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ», ως στοιχείο προσπάθειας απαξίωσης του ρόλου του ΠΥΣΔΕ και de facto αφαίρεσης ουσιαστικών αρμοδιοτήτων του και 2) αποκαλύψαμε τον εμπαιγμό του ΥΠΑΙΘ στα ζητήματα της Ειδικής Αγωγής, διότι στον πίνακα των ΕΕΕΕΚ η οργανική σύνθεση του διδακτικού προσωπικού είναι προκαθορισμένη από το Υπουργείο με σχετικές αποφάσεις. Τα ΠΥΣΔΕ απλώς καλούνται να υιοθετήσουν τις υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες μάλιστα δεν τροποποιούνται παρ’ ότι εγγράφως και επανειλημμένως έχουν προταθεί αλλαγές από τη ΔΔΕ Έβρου και από τα Σχολεία!. Στηλιτεύσαμε επίσης ην υποκρισία του Υπουργείου που από τη μία επειγόταν για « έγκαιρο προγραμματισμό των μεταθέσεων » και από την άλλη σχεδίαζε ελάχιστες μεταθέσεις! Τέλος καταψηφίσαμε τους πίνακες κενών – πλεονασμάτων ( 4-1 ).

3. ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ



Η σχετική πρόβλεψη του νόμου (Π.Δ. 50/96, Π.Δ. 100/97, Ν. 1566/85) επιχειρείται κάθε φορά να ερμηνευθεί με απόλυτο τρόπο, με αποτέλεσμα την αθρόα έκδοση υπεραριθμιών. Με την ενημέρωση των συναδέλφων, τις κινητοποιήσεις και τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που οργανώθηκαν κατά καιρούς, επιβάλλαμε σε κάποιες περιπτώσεις τη θέση μας, ώστε να μην εκδίδεται υπεραριθμία αν δεν υπάρχει αντίστοιχη οργανική θέση για τοποθέτηση των συναδέλφων. Παρ’ ότι ο σημερινός Πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ δέχθηκε τη θέση μας αυτή κατά τη διαδικασία του 2014, έκτοτε δεν υπάρχει συμφωνία κατά τη σχετική διαδικασία. Έτσι: Α) κατά την συνεδρίαση της 09/05/19 δεν υπήρξε συναντίληψη για τον τρόπο εκδόσεως των υπεραριθμιών, σύμφωνα με την πάγια θέση μας και καταψηφίσαμε τον σχετικό πίνακα, εκτός των περιπτώσεων όπου υπήρχε αντίστοιχο οργανικό κενό για άρση της υπεραριθμίας. Δυστυχώς η ξεκάθαρη πρότασή μας δεν έτυχε υποστήριξης και εκδόθηκαν με πλειοψηφία 3-2, 76 περιπτώσεις υπεραριθμίας. Κατά τη συνεδρίαση της 20/05, όταν έγινε ο χαρακτηρισμός ονομαστικά των υπεραρίθμων διαπιστώσαμε ότι υπήρξαν μόνο 08 αιτήσεις συναδέλφων για το χαρακτηρισμό τους. Τελικά οι 04 αιτήσεις συναδέλφων ικανοποιήθηκαν με τοποθέτηση σε οργανική θέση, κατά τη σχετική διαδικασία των συνεδριάσεων της 04/06 και 11/06. Όπως γίνεται κατανοητό στις 20/05 καταψηφίσαμε και τον πίνακα ονομαστικών υπεραριθμιών, αφού δεν υιοθετήθηκαν οι παρακάτω θέσεις μας:



α) Να μην χαρακτηριστούν ονομαστικά ως υπεράριθμοι όσοι εκπ/κοί δεν υποβάλουν αίτημα και είναι οι τελευταίοι τοποθετηθέντες στο Σχολείο τους.



β) Να μην χαρακτηριστεί ως ονομαστικά υπεράριθμος όποιος εκπ/κός δεν καταλάβει οργ. κενό σύμφωνα με την αίτησή του.



Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι οι συνάδελφοι υιοθετώντας τις θέσεις και τις προτάσεις μας, είναι πολύ επιφυλακτικοί για τη διαδικασία της υπεραριθμίας, διότι η έκδοση υπεραριθμίας όταν δεν υπάρχει αντίστοιχο οργανικό κενό για να γίνει η άρση της, είναι μια αχρείαστη υπηρεσιακή – διοικητική μεταβολή. Ελπίζουμε να μην καταστεί στο μέλλον και επικίνδυνη!



4. ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ



Για το 2019 από τις σχετικές διαδικασίες ( 04/06 έως 16/07 ) προέκυψαν: 1) Γενική Εκπ/ση 68 οργανικά κενά, εκ των οποίων 4 καλύφθηκαν από υπεραρίθμους εκπ/κούς, 28 καλύφθηκαν με κανονική διαδικασία ( 12 από βελτίωση, 5 από μετάθεση, 9 από διάθεση ΠΥΣΔΕ και 2 νεοδιόριστοι εκπ/κοί ) και 51 εκπ/κοί παρέμειναν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. 2) Ειδική Αγωγή 13 οργανικά κενά.



Στη διαδικασία της κάλυψης των κενών είχαμε το εξής απαράδεκτο γεγονός με ευθύνη του Υπουργείου: με διαφορετικά υπηρεσιακά δεδομένα έγιναν οι μεταθέσεις των συναδέλφων εκπ/κών και οι τοποθετήσεις στα οργανικά κενά, εξ αιτίας της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τις σημαντικές αλλαγές στο Λύκειο ( που παρά την έντονη αντίδραση εκπ/κών, γονέων και μαθητών, ψηφίστηκε κατά τη διάρκεια των εορτών του ΠΑΣΧΑ )!

Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ενημερώναμε τους συναδέλφους μας αναλυτικά για όλες τις εξελίξεις, δημοσιεύοντας τους αντιστοίχους πίνακες.



5. ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ



Α. ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ: Με την πάροδο του χρόνου εξελίσσεται σ’ ένα πολύ δύσκολο θέμα. Οι διαφορετικές πρακτικές από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, η διαφορά αντιλήψεων και πρακτικών μεταξύ Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και η απουσία ενός συγκεκριμένου νομικού πλαισίου, γενούν αδικίες στις τοποθετήσεις στην Α/θμια και επιτρέπουν την εκδήλωση διοικητικών αυθαιρεσιών, ρουσφετολογικής μεταχείρισης για λίγους και υπηρεσιακής τιμωρίας για τους πολλούς. Η θεσμοθέτηση λειτουργίας κοινού ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ βοηθάει στην καλύτερη διαχείριση των ζητημάτων που προκύπτουν, αλλά απαιτείται ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο λειτουργίας. Στο θέμα αυτό χρησιμοποιώντας την εμπειρία προηγουμένων ετών και συζητώντας με πολλούς συναδέλφους, πράξαμε τα παρακάτω: α) κυκλοφορήσαμε κείμενο με υπογραφές αιρετών στο διαδίκτυο, όπου προτείναμε συγκεκριμένο πλαίσιο υπηρεσιακών χειρισμών, β) θίγουμε το ζήτημα κάθε φορά στις συναντήσεις προέδρων ΕΛΜΕ και αιρετών, αναζητώντας ενιαία στάση, γ) προτείναμε σύμφωνα με (α) ξεκάθαρη, δίκαιη και διαφανή διαδικασία διαθέσεων-τοποθετήσεων ώστε: 1) να λαμβάνεται μέριμνα για την εκ των προτέρων κάλυψη των οποιωνδήποτε κενών στην Β/θμια Εκπ/ση(Ν. 3848, άρθρο 31), 2) να ανακοινώνει η Α/θμια όλα τα κενά στα Σχολεία ( αναλυτικά και σε ώρες ), 3) να καταρτίζεται πίνακας όσων επιθυμούν διάθεση στην Α/θμια, με κριτήριο τα συνολικά τους μόρια και 4) να συνεξετάζονται οι αιτήσεις των συναδέλφων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, δ) Συντάξαμε επιστολή προς το ΥΠΑΙΘ ως Α και Β ΕΛΜΕ Έβρου με την οποία εκθέσαμε τα προβλήματα της διαδικασίας διαθέσεων συναδέλφων στην Α/θμια Εκπ/ση και προτείναμε συγκεκριμένες ρυθμίσεις, με σκοπό την άρση των αδικιών και την υποχρεωτική συνεξέταση των αιτήσεων συναδέλφων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, ε) Καταψηφίζουμε και καταγγέλλουμε κάθε υπηρεσιακή απόφαση που δεν έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, όπως πράξαμε και κατά τη φετινή διαδικασία. Ιδιαίτερα προβλήματα παρουσιάζονται στην ειδικότητα των ΠΕ11 και εξ αιτίας της καθυστερημένης στελέχωσης της Ομάδας Φυσικής Αγωγής και των κολυμβητηρίων, με ευθύνη του Υπουργείου. Γι αυτό και καταψηφίζουμε κάθε προσωρινή υπηρεσιακή μεταβολή στους ΠΕ11 είτε στο ΠΥΣΔΕ, είτε στο κοινό ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ. στ) Ζητήσαμε για λόγους δικαιοσύνης, να μην υπάρχει θέμα άδικης απόκτησης μορίων για όσους διατίθενται στην Α/θμια. Όλοι να παίρνουν τα μόρια που αντιστοιχούν στον τόπο υπηρέτησής τους.



Αντικειμενική δυσκολία γενικά στο θέμα αυτό, γεννά και η αλλοπρόσαλλη τακτική του Υπουργείου στον τομέα των αποσπάσεων.



Β. ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ: Ζητήσαμε οι διαθέσεις όσων είναι αποσπασμένοι εκτός ΠΥΣΔΕ είτε έχουν μακροχρόνιες άδειες, να γίνουν σε Σχολεία της Αλεξ/πολης ώστε να μην υπάρχει θέμα άδικης αποκτήσεως μορίων.



6. ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΟΣΩΝ ΗΤΑΝ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ, ΟΣΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΠΥΣΔΕ ΚΑΙ ΟΣΩΝ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ



Είναι η πιο δύσκολη διαδικασία απ’ όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές. Τον Σεπτέμβριο και για τέταρτη συνεχή χρονιά το Υπουργείο Παιδείας με απαράδεκτο τρόπο, μέσω προφορικών και εγγράφων οδηγιών που έδωσε σε ΔΔΕ και ΠΥΣΔΕ και με πρόσχημα τον προσδιορισμό των κενών για την πρόσληψη αναπληρωτών, παρενέβη στη διαδικασία, ζητώντας να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις των εκπ/κών σε λειτουργικά κενά, σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια με μια εντελώς παράτυπη και αδιαφανή διαδικασία. Υπήρξαν αντιδράσεις σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα με τις μεθοδεύσεις αυτές του Υπουργείου, που στόχο είχαν την επικοινωνιακή διαχείριση των πολυάριθμων κενών που υπήρξαν κατά την έναρξη της σχ. χρονιάς. Με έγγραφό μας που καταθέσαμε στο ΠΥΣΔΕ στις 29/08 ( διαβάστε το στο https://agonsysp.blogspot.com/2019/09/blog-post_2.html ) ζητήσαμε να μην εφαρμοστούν οι υπουργικές παραδοξότητες. Δεν έγιναν δεκτές οι θέσεις και απόψεις μας και γι’ αυτό δηλώσαμε ότι “…δεν είναι δυνατόν να υπερψηφίσουμε τις προσωρινές τοποθετήσεις όλων των κατηγοριών. Θα συμβάλλουμε όμως με τις προτάσεις και τις θέσεις μας στη διαμόρφωση διαφανούς και δίκαιου πλαισίου τοποθετήσεων….”. Τη στάση αυτή διατηρήσαμε σε όλες τις συνεδριάσεις που έγιναν για τις προσωρινές υπηρεσιακές μεταβολές.



Οι τοποθετήσεις έγιναν με την εξής σειρά:



1.      ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ



2.      ΕΚΠ/ΚΟΙ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ



3.      ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ (από αναδρομικό διορισμό)



4.      ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ



Η διαδικασία αυτή υιοθετείται πλέον από όλα τα ΠΥΣΔΕ.



7. ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

Ο τελευταίος νόμος για την επιλογή στελεχών είναι ο  ν. 4547/18 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Με βάση το νόμο αυτό έγινε η επιλογή Δ/ντών σε κενούμενες θέσεις που προέκυψαν από συνταξιοδοτήσεις ή παραιτήσεις συναδέλφων. Όσον αφορά τη δική μας στάση στη διαδικασία αυτή, είναι πάγια και σταθερή: δεν βαθμολογoύμε – αξιολογούμε τους υποψηφίους Δ/ντές. Η συμμετοχή μας στην όλη διαδικασία έχει να κάνει μόνο με τον έλεγχο, τη διαφάνεια, την τήρηση της νομιμότητας καθώς και την προστασία των δικαιωμάτων των υποψηφίων. Σε όλες τις επιλογές στο ΠΥΣΔΕ, με ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου, ανακοινώνεται η αναλυτική βαθμολογία κάθε υποψηφίου με το πέρας της διαδικασίας. Θεωρούμε την απόφαση αυτή σημαντική δικαίωση των απόψεων και προτάσεών μας για τη θεσμική λειτουργία του Συμβουλίου.



8. ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ, ΥΠ. ΤΟΜΕΩΝ



Υποστηρίξαμε από θέση αρχής όλες τις προτάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, οι οποίες άλλωστε προέκυψαν από ψηφοφορίες.



9. ΆΔΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ - ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤ΄ ΟΙΚΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ - ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ



Εγκρίθηκαν σχεδόν όλες οι αιτήσεις που κατατέθηκαν.



10. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ



Σύμφωνα με τα στοιχεία της Δ.Δ.Ε. συνταξιοδοτήθηκαν το 2019 12 εκπ/κοί.



11. ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ – ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΩΝ – ΟΜΑΔΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ - ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ



Α. Σε κάθε ευκαιρία επικοινωνίας με το Υπουργείο προτείνουμε:



1.    οι σχολικές μονάδες του νομού να αποτελέσουν τρεις περιοχές μετάθεσης, ως εξής:



Α΄ Έβρου: σχ. μονάδες Αλεξ/πολης, Άνθειας, Φερών, Πέπλου, Τυχερού και Σουφλίου



Β΄ Έβρου: σχ. μονάδες Λαβάρων, Διδ/χου, Μεταξάδων, Νέας Ορεστιάδας, Νέας Βύσσας, Ριζίων, Κυπρίνου και Δικαίων



Γ΄ Έβρου: σχ. μονάδες Σαμοθράκης



λόγω της ιδιαιτερότητας του νομού.



2.    Τονίζουμε την αναγκαιότητα ίδρυσης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στο Β. Έβρο.



3.    Ζητάμε:



·      Να αναμοριοδοτηθούν σύμφωνα με τις προτάσεις των Α και Β ΕΛΜΕ, όσες σχ. μονάδες της περιοχής μας υπέστησαν μείωση μορίων, εξ αιτίας της υπουργικής απόφασης του 2018.

·      Να επανέλθει ο χαρακτηρισμός του «δυσπρόσιτου σχολείου» σε όσες σχ. μονάδες της περιοχής μας αποχαρακτηρίστηκαν με την παραπάνω απόφαση.



4.    Διαφωνούμε κάθετα με την πρόταση του Δ/ντού Δ.Δ.Ε. Έβρου για τη συγχώνευση 12 Σχολικών μονάδων του Έβρου και στη μετατροπή τους σε Γ/σια & Λυκειακές Τάξεις. Καταφέραμε σε όλες τις περιπτώσεις μέσω των Α και Β ΕΛΜΕ να προκαλέσουμε αρνητικές γνωμοδοτικές αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων του νομού μας, σχετικά με την παραπάνω πρόταση. Ο αγώνας συνεχίζεται…



12. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΥΣΔΕ



Απαιτείται η νομοθετική θωράκισή του, με τέτοιον τρόπο ώστε κάθε είδους υπηρεσιακή μεταβολή μονίμων και αναπληρωτών εκπ/κών να αποφασίζεται στις συνεδριάσεις του, με διαφάνεια και με συγκεκριμένα μετρήσιμα κριτήρια.



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,



Επιβάλλεται η αγωνιστική επαγρύπνηση όλων μας, προκειμένου να αποκρούσουμε τη βάρβαρη επίθεση που διαλύει το Δημόσιο Σχολείο και εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς. Οι αγώνες για ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι και πάλι επίκαιροι. Δεν μπορούμε να ανεχόμαστε άλλο την ισοπέδωση των δικαιωμάτων μας, τη διάλυση κάθε κοινωνικού αγαθού και την καθυπόταξη των νέων μας από εκπαιδευτικά συστήματα που προωθούν τον « χυδαίο ανταγωνισμό » και την «εκπαίδευση της αμάθειας». Χρέος μας είναι να αγωνιστούμε για μια Παιδεία που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, εθνική, οικουμενική, αληθινή. Η λογική της αγοράς δεν είχε ποτέ και δεν πρέπει να έχει θέση στα δικά μας πολιτιστικά πρότυπα. Το εξαρτημένο, συστημικό πολιτικό προσωπικό, όλων των αποχρώσεων, καλλιεργεί ένα κλίμα ηττοπάθειας και κοινωνικού αυτοματισμού. Ας ακυρώσουμε την προσπάθειά του. Κανένας αγώνας δεν χάθηκε, όταν υπηρετούσε την αλήθεια και τη δικαιοσύνη. Ας ετοιμαστούμε για να διδάξουμε το πιο σημαντικό μάθημα της ζωής μας. Το μάθημα της αντίστασης και της αξιοπρέπειας.



Δεκέμβριος 2019



Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς



ΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ XAΡΙΛΑΟΣ (ΧΑΡΗΣ) κινητό: 6937032925 και 6944838869, e-mail: xkousini@gmail.com, xkousini@sch.gr, facebook: Χαρίλαος Κουσινίδης
ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ
ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ κινητό: 6937271637, e-mail: gdemeragon08@gmail.com
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν.ΕΒΡΟΥ και ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΡΙΦ.ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ http://agonsysp.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: